حیدری: از تامین تجهیزات برای آتش نشانی دریغ نمی‌کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امنیت شهر و شهروندان اولویت شورای شهر بوده و تا حد توان برای تامین تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی مشهد اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری ظهر امروز (سه‌شنبه) در نخستین یادواره شهدای آتش نشان مشهد با نام "ایستگاه آسمانی" با بیان اینکه آتش‌نشانان در نسل‌های مختلف در کنار هم و با تعهد سازمانی از فداکاری برای شهروندان دریغ نمی‌کنند، اظهار کرد: در کنار سایر نیروها که برای حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور فداکاری می‌کنند مشاغل مانند آتش نشان‌ها نیز برای رفع خطر از مردم همواره تلاشگر هستند.

وی افزود: اوج همراهی و همدلی جامعه با آتش نشانان در حادثه پلاسکو به ظهور رسید و مردم جایگاه والای آتش نشانان را درک کردند و به سمت آنها آمدند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: امنیت شهر و شهروندان اولویت شورای شهر بوده و تا حد توان برای تأمین تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی مشهد اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: بودجه لازم برای تکمیل ظرفیت‌های ایمنی و آتش نشانی را در بودجه سال جاری در نظر گرفته‌ایم تا آتش نشانان بتوانند با کمترین آسیب به کمک شهروندان بشتابند.

حیدری با اشاره به شهادت آتش نشانان در حادثه انفجار قطار نیشابور، اضافه کرد: من آن زمان در استانداری خراسان رضوی مشغول به کار بودم و به خاطر دارم که فرماندار نیشابور هم در کنار آتش نشانان حضور پیدا کرد و در آن حادثه به شهادت رسید.

به گزارش ایمنا، فاجعه انفجار قطار نیشابور که بزرگترین سانحه راه آهن در ایران است، در روز ۲۹ بهمن سال ۸۲ در نزدیکی ایستگاه خیام در ۱۷ کیلومتری نیشابور رخ داد و در آن ۲۹۵ نفر کشته و ۴۶۰ نفر زخمی شدند. تعدادی از آتش نشانان مشهدی که برای اطفای این انفجار راهی محل حادثه شده بودند، در آن مکان به شهادت رسیدند.

کد خبر 411063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.