خسارت ۵۰ میلیارد ریالی کولاک به تاسیسات زیربنایی خلخال

شهردار خلخال گفت: بارش برف سنگین همراه با کولاک شدید و سردی بی‌سابقه هوا بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی شهر و ماشین‌آلات سنگین شهرداری خسارت زد.

به گزارش ایمنا، صباح‌الدین برزگر، اظهار کرد: در جریان بارش برف سنگین هفته گذشته سقف جایگاه‌های CNG شهرداری، رستوران تفرجگاه ازناو، مبلمان شهری، تابلوهای اعلام مسیر، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، آسفالت معابر، کانال‌های هدایت آب، جدول‌های کنار خیابان‌ها، باکس‌های جمع‌آوری زباله، خودروهای حمل زباله، دیوارهای حایل و ماشین‌آلات سنگین برف‌روبی و جابجایی برف آسیب دیده و دچار خسارت شده‌اند.

وی گفت: از آغاز عملیات برف‌روبی و بازگشایی معابر شهر خلخال تاکنون بیش از چهار هزار کامیون برف از خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر جمع‌آوری و جابجا شده ولی با توجه به حجم سنگین برف باقیمانده، برف‌روبی و بازگشایی کامل معابر در صورت ادامه روند سرما و یخ‌بندان ادامه خواهد داشت.

شهردار خلخال تصریح کرد: با وجود پیگیری‌ها و حمایت‌های استاندار اردبیل، فرماندار خلخال و همکاری پیمانکاران مجری پروژه‌های عمرانی بخش خصوصی برای کمک به بازگشایی معابر و جمع‌آوری برف از داخل کوچه‌ها، به علت حجم زیاد برف و گستردگی شهر، روند فعلی برف‌روبی مورد رضایت مردم نیست.

برزگر با بیان اینکه به علت شدت برودت هوا استفاده از مخلوط نمک و شن برای مقابله با یخ‌بندان سطح معابر و خیابان‌ها کارساز نیست، افزود: یخ‌بندان موجب سختی تردد خودروها و پیاده‌ها در بیشتر معابر این شهر شده و زندگی عادی مردم را مختل کرده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 411041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.