۷ میلیارد نفر سفر با مترو، سند کاهش مصرف سوخت در تهران است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از سال ۷۷ تاکنون حدود هفت میلیارد نفر سفر با مترو انجام شده، که شاهدی برای اقدامات شهرداری در کاهش مصرف سوخت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در ابتدای یک‌صد و نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران، تلفیق بودجه و درآمدهای شهرداری تهران را یکی از موضوعات مهم جلسه هم‌اندیشی صبح امروز (سه‌شنبه) شورا عنوان و اظهار کرد: یکشنبه هفته آینده بررسی لایحه بودجه شهرداری در دستورکار قرار گرفته و با برگزاری جلسه در دو نوبت صبح و بعدازظهر به نتیجه نهایی خواهیم رسید.

وی افزود: پیشنهاد افزایش بودجه از ۳۰ هزار میلیارد تومان به ۳۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ارائه شد که برخی از اعضا مخالف و برخی موافق آن بودند و باید به تحقق پذیری شاخص‌های درآمدی توجه بیشتری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در کشور تورم اقتصادی شدیدی وجود دارد و ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه در مقایسه با ۱۳ میلیارد تومان بودجه سال ۹۴ و ۹۵ برابری می‌کند البته افزایش قیمت منطقه‌ای املاک که در نتیجه تصمیم دولت است و افزایش درآمدهای ناشی از شهرسازی درآمدزایی را بیشتر کرده که باز هم منوط به توان شهرداری در تحقق پذیری این درآمدها است.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری شهرداری برای تحقق درآمدهای دولتی برای توسعه حمل‌ونقل عمومی ادامه داد: شهردار تهران باید در جلساتی که با دولت دارد، پیگیری‌های بیشتری برای تحقق وعده‌های دولت انجام دهد. اگر تلاش نکنیم هیچ دستگاهی حاضر نمی‌شود کمک و پول را تقدیم ما کند.

هاشمی با اشاره به عدم کمک وزارت نفت به شهرداری تهران در توسعه حمل‌ونقل عمومی، خاطرنشان کرد: مسئولان وزارت نفت می‌گویند باید عملکرد شهرداری را در زمینه کاهش صرفه‌جویی سوخت راستی‌آزمایی کنند، در حالی که از سال ۷۷ تاکنون حدود هفت میلیارد نفر سفر با مترو انجام شده، که شاهدی برای اقدامات شهرداری در کاهش مصرف سوخت است.

کد خبر 411025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.