سندرم فصل چهارم گواردیولا؛ زمان جدایی فرا رسیده؟

پپ گواردیولا سرمربی تیم فوتبال منچستر سیتی شاید از این باشگاه جدا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند روز پیش بود که رسانه‌های ورزشی جهان، خبری شوکه کننده را مخابره کردند، مبنی بر اینکه منچستر سیتی به علت نقص قوانین فرپلی مالی، به مدت دو فصل از حضور در لیگ قهرمانان اروپا محروم شده و ۳۰ میلیون یورو نقدی جریمه شده است.

خبر اعلام شده برای هواداران و اعضای باشگاه تلخ و شوکه کننده بود؛ آنقدر تلخ که حالا این باشگاه را با چالش جدی و در آستانه فروپاشی داخلی قرار داده است.

البته مالکان عرب سیتی می‌خواهند به دادگاه عالی ورزش (CAS) شکایت کنند تا رأی صادره برگردد. اگر محرومیت قطعی باشد آبی‌های منچستر ستاره‌های خود مانند دیبروینه، آگوئرو و استرلینگ را از دست خواهند داد.

البته در این بین گواردیولا شاه مهره سران سیتی است، آن‌ها آرزو دارند پپ را حفظ کنند تا همچنان با فوتبال زیبا و مالکانه برایشان افتخار آفرینی کند، اما پپ به سندرم فصل چهارم خود در شهر منچستر رسیده است

محرومیت سیتی هم مثل فرار کردن اسب پیرمرد در نگاه اول برای پپ بدشانسی تلقی می‌شود، اما اگر دقیق‌تر نگاه کنیم شاید یک راه فراری باشد تا گواردیولا به ماجراجویی‌اش با آبی‌های منچستر پایان دهد. آقای نابغه بازهم به سندرم فصل چهارم خودش دچار شده. در بارسلونا آنقدر با همه درگیر شد تا خودش قبل از اینکه امپراطوری‌اش را نابود کند با یک رفتن به موقع محبوب باقی بماند.

گواردیولا در بایرن مونیخ به فصل چهارم نرسید و حالا در چهارمین فصل خودش در لیگ برتر، بعد از سی‌سال به اولین مربی‌ تبدیل می‌شود که کورس قهرمانی را به لیورپول می‌بازد. وضعیت اسف‌بار تیم پپ در خط دفاعی به شکلی است که نمی‌شود شانس زیادی را برای آن‌ها در مقابل رئال مادرید قائل شد.

پپ لیگ را از دست می‌دهد، اتفاقی که کمتر برای او رخ داده و در لیگ قهرمانان اروپا هم شاید تا یک ماه دیگر کارش تمام شود. سندرم فصل چهارم، محرومیت دوساله سیتی از حضور در اروپا و نیمکت‌های لرزان یووه و بارسا، شاید پپ را مجاب کند که تصمیم جدیدی برای فصل آینده‌ خودش بگیرد. تصمیمی که شاید بعد از سوت پایان بازی برگشت سیتی و رئال گرفته شود.

کد خبر 411014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.