راه‌اندازی دبیرخانه شهر ترمیمی در مشهد

معاون شهردار مشهد گفت: دبیرخانه شهر ترمیمی با محوریت معاونت خدمات شهری در شهرداری مشهد راه‌اندازی شده و مشهد در این حوزه در سطح کشور پیشگام است.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عدالت ترمیمی ضرورتاً به معنای حذف تنبیه و مجازات نیست بلکه قصد آن رفع اختلاف بین مردم از طریق صلح، سازش و پوشش رفع تمامی مشکلات ایجاد شده از جرم و تخلف است، به عبارت بهتر در این رویکرد، مسئله رفع مشکل ایجاد شده، نتایج آن و امتناع سازی و متنبه سازی متخلف است و هدف سزا دهی متخلف نیست.

وی افزود: اساس این عدالت تغییر نگرش نسبت به روش کنترل عوامل جرائم، تخلفات و اختلافات شهری و توسعه فرهنگ مدارا، گفت وگو و همدلی است.

یعقوبی گفت: توسعه فرهنگ گفت وگو بین شهروندان و مدیریت شهری از دیگر اهداف ایجاد این دبیرخانه است که در این خصوص می‌توان به برگزاری همایش‌های توجیهی با اداره کل آموزش و پرورش در خصوص مدرسه ترمیمی، همایش توجیهی در دانشگاه‌ها در خصوص دانشگاه ترمیمی، برگزاری همایش توجیهی با کانون وکلای دادگستری در خصوص وکلای ترمیمی، برگزاری همایش با گروه‌های مردم نهاد (سمن‌ها) در خصوص سمن‌های ترمیمی و نیز شهرداری ترمیمی، پلیس ترمیمی و وکلای ترمیمی است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد افزود: هم اکنون درصدی از بودجه مدیریت شهری صرف پوشش رفع تبعات تخلفات در شهر (جمع آوری زباله و سدمعبر ) می‌شود که در راستای یافتن راهکار رفع این معضلات، نخستین اتاق فکر ترمیمی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد این دبیرخانه علاوه بر تمرکز فعالیت‌ها، محلی برای پشتیبانی و حمایت علمی اعضای این دبیرخانه است و این یعنی تمامی سیاست‌ها، فرهنگ سازی‌ها در این باره از این حوزه ابلاغ و طبق ساختار ادارات اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با ارائه پیشنهادات خود دبیرخانه را در گسترش این فرهنگ یاری کنند.

کد خبر 410998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.