همه چیز درباره دکمه سرآستین آقایان

توجه به اکسسوری ها هرچند کوچک، باعث جذاب‌تر شدن استایل می‌شود. یکی از اکسسوری های کوچک اما تأثیرگذار در استایل آقایان، که تأثیر زیادی بر شیک‌تر و زیباتر شدن استایل و ظاهر دارد، دکمه سرآستین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دکمه‌های سرآستین در بدو ظهور ویژه طبقات اشرافی بوده اما کم کم جای خود را میان همه آقایانی که به ظاهر خود اهمیت داده‌اند باز کرده است.

این دکمه‌ها تزئینی هستند و برای بستن دو سر آستین‌های مردانه استفاده می‌شوند. یک طرف دکمه سر آستین به اندازه جای دکمه است و بخش دیگر آن بزرگ‌تر است که معمولاً نگین یا طرحی بر روی آن است به عنوان طرف تزئینی به شمار می‌آید. این دو بخش توسط یک میله یا زنجیر به هم وصل می‌شوند.

اگرچه استفاده از دکمه سردست با پیراهن و استایل رسمی مقبولیت بیشتری دارد اما مدل‌های کژوال را نیز می‌توان با پیراهن‌های کژوال و استایل های روزمره ست کرد و ظاهر جذاب و متفاوتی پیدا کرد.

چگونه دکمه سر آستین را ببندیم

برای بستن دکمه سردست باید سوراخ‌های سرآستین را روی هم تنظیم کرد، قفل یا قسمت لولایی دکمه را روی پایه آن جمع و پایه را از داخل تمام سوراخ‌ها رد کرد و در نهایت قسمت لولایی را باز کرد تا پشت آخرین سوراخ گیر کند.

گوشه‌های سرآستین باید به شکل مرتب روی هم قرار گیرد و در یک راستا باشند. هر دو طرف سر آستین هم باید از قسمت‌های داخلی بر هم مماس شده و لبه‌های آن‌ها رو به بیرون قرار گیرند و دیده شوند.

در صورت روی هم قرار دادن دو طرف سر آستین، استایل شما اداری تر شده و در صورت مماس کردن آنها، استایل شما رسمی‌تر و خاص تر می‌شود. مماس کردن سرآستین ها، با ماهیت رسمی و شیک دکمه سر آستین تناسب بیشتری دارد.

جنس دکمه سر آستین

دکمه‌های سرآستین جنس‌های مختلفی دارند و محدودیتی در جنس آنها وجود ندارد، از سنگ‌های گران بها گرفته تا پارچه‌های معمولی. دکمه‌هایی از جنس طلا، نقره و پلاتین، نیازی به تزئینات اضافه ندارند و ارزش و زیبایی آنها، به متریالشان است. برخی از مواد دیگری که در ساخت دکمه‌های سرآستین استفاده می‌شوند عبارتند از:

فیبر کربن، کریستال، لعاب، شیشه، گان متال، مروارید طبیعی، اونیکس، سنگ‌های قیمتی، رزگلد، ابریشم، استیل ضد رنگ، نقره استرلینگ، تیتانیوم و...

انواع دکمه سرآستین

دکمه‌های سرآستین انواع مختلفی دارند که انتخاب آنها کاملاً به سلیقه فرد بستگی دارد. انواع دکمه‌های سرآستین عبارتند از:

مدل قفلی، مدل گره‌ای، مدل دکمه‌ای، مدل زنجیری، مدل دو قفل، مدل پارچه‌ای و…

کد خبر 410987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.