ساخت رستوران دوستدار محیط زیست در کمتر از پنج هفته

در خلیج گینه، واقع در اقیانوس اطلس در جنوب غربی قاره آفریقا، رستورانی به شکل یک ماهی زیبا وجود دارد که معماران در ساخت آن به طور کامل از چوب بامبو استفاده کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وجود آب‌های کریستالی، هتل‌ها و مراکز خدماتی مجلل تنها ویژگی‌های منحصر به فرد تفریحگاه پنج ستاره Sundy Praia در کشور سائوتومه و پرنسیپ در خلیج گینه در باختر آفریقا نیست بلکه میزبان رستورانی بسیار شگفت‌انگیز است که به طور کامل از چوب بامبو برای ساخت آن بهره گرفته شده است. تعدادی از معماران فرانسوی با همکاری هم چوب‌های بامبو را از جنگل‌های اطراف جمع‌آوری کردند و رستوران فوق را با الهام از محیط ساحلی اطراف به شکل یک ماهی بزرگ و زیبا ساختند.

طراحان تفریحگاه Sundy Praia در نظر داشتند در زمان ساخت‌وساز این مکان اثرات کربن را به صفر برسانند و فضایی بسیار مجلل ایجاد کنند. در آن تعداد ۱۵ ویلای خیمه‌مانند ساخته شده است که هر کدام به وسیله پیچ‌هایی با قابلیت بازیافت به زمین ثابت شده است. معماران فرانسوی نیز برای حفظ پایداری منطقه و کاهش اثرات کربن از مصالح و سبک معماری محلی برای احداث رستوران بومبایی بهره گرفتند.

رستوران بامبویی که فضایی به طول ۲۴ متر را به خود اختصاص داده است و ظرفیت پذیرایی همزمان از ۱۰۰ مهمان را دارد به شکل یک ماهی بزرگ با دهانی باز و بدنه‌ای موج‌دار ساخته شده که چند قوس بامبویی در ابعاد مختلف را در بر گرفته است. این رستوران با الهام از شکل واقعی یک ماهی و با در نظر گرفتن سلیقه‌های مختلف مردم ساخته شده است؛ بعضی از قسمت‌های رستوران با ارتفاع بسیار کم ساخته شده است و فضای مورد علاقه برای افرادی را فراهم می‌آورد که مایلند در فضایی دنج بخورند و بیاشامند. بخش‌های مرتفع رستوران را نیز معمولاً خانواده‌هایی که به فضای بیشتر برای صرف غذا نیاز دارند، اشغال می‌کنند.

معماران برای تزیین فضای داخلی رستوران از هنرهای دستی بومی نظیر لوسترهای ساخته شده از بامبو و پرده‌هایی که با صدف‌های دریایی درست شده است، بهره گرفته‌اند تا بیشترین سازگاری را با منطقه و تفریحگاه به وجود آورند. فرآیند ساخت رستوران بامبویی در تفریحگاه Sundy Praia Praia واقع در کشور سائوتومه و پرنسیپ در خلیج گینه در باختر آفریقا کم‌تر از پنج هفته به طول انجامید.

کد خبر 410986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.