طلسم ناکامی‌ها پرسپولیس در بازی‌های آسیایی خارج از خانه می‌شکند؟

پرسپولیس ایران امروز _سه شنبه ۲۹ بهمن ماه_ در حالی در امارات به مصاف الشارجه می‌رود، که در سه فصل اخیر لیگ قهرمانان، عملکرد چندان خوبی در بازی‌های خارح از خانه سرخ‌ها ثبت نشده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس امروز – سه شنبه ۲۹ بهمن ماه – باید از ساعت ۱۹ و ۵ دقیقه در ورزشگاه خانگی شارجه رو در روی این تیم اماراتی قرار بگیرد. شاگردان گل محمدی در حالی پا به مسابقه امروز می‌گذارند که در نخستین گام خود در آسیا، ۳ امتیاز را پیشکش مانژوکیچ و یاران کردند و با دو گل، به الدحیل باختند. سرخ پوشان در لیگ در صدر جدول هستند و عصر امروز باید به مصاف مدافع عنوان قهرمانی لیگ امارات بروند.

الشارجه نیز که بازی ابتدایی را در همین ورزشگاه به التعاون واگذار کرده‌بود، به دنبال کسب پیروزی مقابل نماینده ایران است تا جایگاه خود در جدول را به بهبود بخشد. آن‌ها گل خورده کمتری نسبت به پرسپولیس داشته و با این حساب هم‌اکنون سوم جدول گروه C هستند. این تیم اماراتی در حال حاضر در لیگ داخلی وضعیت چندان مطلوبی ندارد و در لیگ ۱۲ تیمی امارات، پنجم است.

عملکرد مطلوب سرخ‌پوشان مقابل اماراتی‌ها

پرسپولیسی‌ها نتایج خوبی را در آسیا برابر نمایندگان این کشور به ثبت رسانده‌اند و در ۱۵ تقابلی که با تیم‌های این کشور داشته‌اند، تنها دو بار تن به شکست داده‌اند. سه دیدار سرخ‌های ایرانی نیز به تساوی کشیده شده تا پرسپولیس در دو سوم رقابت‌ها خود با اماراتی‌ها، با پیروزی زمین را ترک کرده‌ باشد.

آن‌ها ۳۳ بار دروازه حریفان امارتی را گشوده‌اند و ۱۷ بار از این تیم‌ها گل دریافت کرده‌اند. پرسپولیس در سال ۲۰۰۹ نیز یک مرتبه رو در روی شارجه نیز به میدان رفته بود و با پیروزی ۳ بر یک زمین بازی را ترک کرده‌بود. آن‌ها همان فصل از لیگ قهرمانان کناره‌گیری کردند تا در دیدار برگشت مقابل پرسپولیس بازی‌ای را به ثبت نرسانده‌باشند.

الشارجه به فکر بهتر شدن در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰

نمایندگان امارات این فصل را خوب آغاز نکردند و چهار نماینده این کشور، در هفته نخست رقابت‌ها از ۱۲ امتیاز ممکن تنها موفق به کسب ۱ امتیاز شدند. روز گذشته بالاخره الوحده الشرطه را برد تا اولین سه امتیاز مقابل نام یک تیم اماراتی ثبت شود اما شباب الاهلی دیگر نماینده این کشور رقابت را به الهلال واگذار کرد تا همچنان عملکرد ضعیف تیم‌های این کشور در آسیا ادامه داشته باشد. حالا این فرصت برای الشارجه وجود دارد تا با پیروزی مقابل پرسپولیس ایران سه امتیاز دیگر را به اندوخته امتیازات نمایندگان کشورش اضافه کند و وضعیت‌شان در آسیا را بهبود بخشد.

ستاره برزیلی شارجه به بازی با پرسپولیس می‌رسد

در حالی که ایگور کورنادو، ستاره برزیلی الشارجه پس از آنکه عملکرد بسیار خوبی را در این فصل از مسابقات لیگ امارات به ثبت رسانده‌بود، دچار مصدومیت شده و چند دیدار مهم تیمش را از دست داده‌ بود، حالا خبر می‌رسد آسیب دیدگی او بر طرف شده و مشکلی برای همراهمی الشارجه در مصاف با پرسپولیس نداد؛ موضوعی که می‌تواند به چالش جدی و خطرناک خط دفاعی سرخ‌ها و یحیی گل محمدی شود.

طلسم نبردهای خارج از خانه در آسیا برای پرسپولیس

پرسپولیس در سه فصل اخیر لیگ قهرمانان و پس از پیروزی لحظه آخری در دوحه مقابل السد از مرحله لیگ قهرمانان آسیا که موجب صعود این تیم به فینال آسیا شد، تا کنون موفق به پیروزی در خارج از خانه خود در آسیا نشده‌است و تمام هفت تقابل آخر آسیایی خود که به عنوان میهمان پا به میدان گذاشته را با شکست پشت سر گذاشته‌ است. سرخ‌پوشان در این هفت مسابقه، تنها یک بار موفق به گلزنی شده و این در حالی است که هشت بار از رقبا گل دریافت کرده‌اند. حالا باید دید در نبرد با الشارجه امارات که رقیب چندان قوی‌ای محسوب نمی‌شود، آیا این تیم تهرانی موفق می‌شود به طلسم ناکامی‌هایش در آسیا پایان بدهد؟

کد خبر 410981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.