مرعشی: بگذارید دست مردم در انتخابات باز باشد

سخنگوی شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: بگذارید دست مردم در انتخابات باز باشد و خستگی از تن کشور بیرون رود. باید به دنیا پیام بدهیم که این جامعه و کشور زنده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین مرعشی، شامگاه سه‌شنبه _۲۹ بهمن‌ماه_ در گردهمایی "تنها صدا" با اشاره به حضور گسترده نامزدهای اصولگرا در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اصولگرایان به رأی خود بسیار مطمئن هستند و امیدواریم از این اطمینان خود متضرر شوند. از دوران دانشجویی تاکنون به مدت ۴۰ سال در تمام انتخابات فعالیت داشته‌ام و هیچیک از آنها به سختی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نبوده است.

وی افزود: در شرایط فعلی، مردم ایران از مشکلات رنجیده خاطر هستند و این رنج قابل درک است. مشکلات اقتصادی ما ناشی از تحریم‌هایی است که در جهان سابقه نداشته و با تحریم‌های ایالات متحده در شرایط کنونی از مبادله "نفت در برابر غذا" هم عقب تر هستیم. تحریم ایران از تحریم عراق در زمان حکومت صدام حسین هم بدتر و پرفشار تر است. ایالات متحده از فشار حداکثری خود استفاده می‌کند.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی خاطر نشان کرد: به گونه‌ای برخورد می‌کنیم که گویا دشمنی وجود ندارد و رئیس جمهور مقصر همه مشکلات است. هر گفت و گویی که به نفع ایران باشد مشکلی در آن نیست و در برجام گفت و گو به نفع ایران بود؛ اگر برجام بد بود ترامپ از آن خارج نمی‌شد. متحد نبودن اظهارات مقامات و متهم کردن مسئولان، رنجش مردم را افزایش می‌دهد.

مرعشی اضافه کرد: سو تدبیر داخلی در ماجرای بنزین باعث رنجش مردم شد. نوعی هنر است که رؤسای قوای سه گانه در یک نشست تصمیمی بگیرند که ۹۸ درصد مردم از آن ناراضی باشند.

وی ادامه داد: در تشییع پرشکوه و همه جانبه شهید سلیمانی هم نسبت به برخی از جناح‌ها تنگ نظری شد. سردار سلیمانی شاگرد مکتب امام خمینی (ره) بوده است. نباید در ضایعه سنگینی همچون شهادت سردار سلیمانی که فضایی را برای وحدت آماده می‌کند، فرصت اتحاد و انسجام را از دست بدهیم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: نمی‌توانیم از ایران‌، امام (ره)، اسلام و جمهوری اسلامی فاصله بگیریم. نمی‌توانیم در یک منطقه بسیار عقب مانده از لحاظ فرهنگی-سیاسی راه تکاملی خود را متوقف کنیم.

مرعشی با اشاره به وضعیت برگزاری انتخابات در کشورهای همسایه، افزود: به رغم لشکرکشی ۴۰ سال پیش ناتو به افغانستان، اکنون ۵۰ درصد از این کشور در اختیار طالبان است. مقام نخست وزیر در ترکیه دهه‌ها وابسته به ارتش بود و اکنون به دلیل تمایل این کشور به عضویت در اتحادیه اروپا از نقش ارتش در ترکیه کاسته شده؛ ما در چنین منطقه‌ای تمرین دموکراسی می‌کنیم.

وی یادآور شد: در انتخابات ریاست جمهوری سال‌های ۷۶، ۸۰، ۸۴ و ۹۲ مردم رئیس جمهور را بر خلاف نظر برخی از جناح‌ها انتخاب کردند و در سال ۹۶ به رغم کنار رفتن آقای قالیباف به نفع آقای رئیسی، بازهم مردم حسن روحانی را به عنوان رئیس جمهور برگزیدند. ما در حال گذار در سیاست و اقتصاد هستیم و مراحل توسعه یافتگی را پشت سر نگذاشته‌ایم؛ در کشوری که در حال گذار است نمی‌توانیم انتظار برگزاری انتخاباتی با تجربه ۵۰۰ ساله داشته باشیم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: ما به عنوان کسانی که به جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه زیادتر رأی داده‌ایم، معتقدیم نظام جمهوری اسلامی هنوز یک نظام بهینه است و مردم ایران ملتی نیستند که از یک نظام سکولار حمایت کنند. مردم شاگردان امام (ره) و رهبری هستند. حضرت امام (ره) در بهشت زهرا نگفتند چون من مرجع تقلیدم، دولت تعیین می‌کنم بلکه ایشان فرمودند چون مردم از من حمایت می‌کنند، دولت تعیین می‌کنم. راه ما روشن است و از هر امکانات محدودی که برای رأی به انتخاب‌مان فراهم می‌شود باید نهایت استفاده را ببریم‌.

مرعشی با بیان اینکه رشد سیاسی در مدارس و دانشگاه‌ها اتفاق نمی‌افتد بلکه در بستر انتخابات‌ها صورت می‌گیرد، اضافه کرد: در برخی از انتخابات‌ها قهر کرده‌ایم و متضرر شده‌ایم. آقای هاشمی رفسنجانی در سال ۹۲ پس از رد صلاحیت قهر نکرد و از آقای روحانی حمایت کرد؛ اما کناره‌گیری آقای طاهری در انتخابات مجلس خبرگان اصفهان موجب از دست رفتن ۵ کرسی در مجلس خبرگان شد؛ زیرا آقای طاهری به عنوان یک پشتوانه در اصفهان بود و پس از استعفای ایشان از سمت امام جمعه اصفهان، این استان دیگر به اوج خود نرسید.

وی ادامه داد: بگذارید مردم دست‌شان در انتخابات باز باشد و خستگی از تن کشور بیرون شود. باید به دنیا پیام بدهیم که این جامعه و کشور زنده است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: با بیان اینکه پس از زندانی شدن در سال ۸۹، بازهم پای جمهوری اسلامی و انقلاب ماندم، ادامه داد: تحریم انتخابات آسیب‌های ملی دارد و مشارکت ما در انتخابات وظیفه ملی است و نباید کاری کنیم که امثال پمپئو از تحریم انتخابات در ایران خرسند شوند. هفت لیست برای نامزدهای اصولگرا در تهران منتشر شده و حذف رقیب ظاهراً اقدام ساده‌ای است، اما هر کس این اقدام را انجام دهد، آسیب خواهد دید.

کد خبر 410954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.