احتمال ارسال جعبه سیاه به کشور ثالث وجود دارد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هیچ حساسیتی روی جعبه سیاه وجود ندارد، گفت: اگر لازم باشد جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی برای بازخوانی به کشور ثالث ارسال می‌شود.

به گزارش ایمنا، «محمد اسلامی» عصر امروز _دوشنبه ۲۸ بهمن ماه_ در حاشیه بیست و هشتمین همایش ارگان‌های دریایی در جمع خبرنگاران در خصوص سرنوشت جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی، اظهار کرد: هنوز در فرآیند تحقیقات و بررسی سانحه هستیم و جعبه سیاه هواپیما یکی از موارد بررسی است.

وی ادامه داد: با همکاری تیم اوکراینی، بررسی‌ها ادامه دارد و به محض اینکه یافته‌های متأثر از شواهد به دست آمده روی زمین و همچنین مدارک هواپیما که روز گذشته توسط تیم اوکراینی تحویل داده شد، به دست آید آن را منتشر می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگر بتوانیم جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را در ایران و اگر نتوانیم در کشور ثالث و با هماهنگی اوکراین بازخوانی می‌شود.

اسلامی در پاسخ به اینکه آیا احتمال ارسال جعبه سیاه به فرانسه وجود دارد، خاطرنشان کرد: امکان ارسال جعبه سیاه هواپیما به هر جایی که ضوابط بررسی رعایت شود وجود دارد، جعبه سیاه آسیب دیده است و نیاز به ترمیم دارد و باید با احتیاط بازخوانی شود.

وی اظهار کرد: هیچ حساسیتی روی جعبه سیاه هواپیما وجود ندارد و کمیته بررسی سانحه که از کشور اوکراین نیز تشکیل شده است تصمیم می‌گیرد که در کدام کشور ثالث بررسی شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 410938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.