جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در برف انبار

شهردار برف انبار گفت: جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در شهر برف انبار جمع‌آوری شده‌اند و توصیه می شود شهروندان با تحویل دورریز مواد غذایی به پناهگاه مهر تیران برای تامین غذای آن‌ها همکاری کنند.

حمیدرضا شریعتی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از برف‌انبار از اجرای طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و بدون صاحب به صورت زنده‌گیری خبر داد و اظهار کرد: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد بر اساس شیوه نامه‌ای که از طرف سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور صادر شده بود توسط شهرداری از طریق عقد قرارداد با یک شرکت خصوصی اجرا شده است.

وی گفت: هزینه جمع‌آوری، حمل و نگهداری در پناهگاه مهر تیران برای هر قلاده سگ با احتساب هزینه ایاب و ذهاب مبلغ ۱۳۰ هزار تومان است که از سوی شهرداری پرداخت می‌شود.

شهردار برف‌انبار با بیان این که در مرحله نخست ۳۰ قلاده سگ از سطح شهر جمع‌آوری شده است، گفت: با اجرای این طرح نه‌تنها از اتلاف این حیوانات جلوگیری می‌شود، بلکه در مکان‌های دارای مجوزهای لازم، نگهداری و عقیم سازی می‌شوند.

شریعتی‌نیا تصریح کرد: این طرح راهی برای پیشگیری از انتقال بیماری و ایجاد مزاحمت این سگ‌ها برای شهروندان است، سگ‌های سالم را می‌توان با رعایت نکات بهداشتی به دامداران و کشاورزان واگذار کرد تا از آن‌ها در جایگاه مناسب استفاده شود.

وی توصیه کرد: شهروندان با تحویل دورریز مواد غذایی خود به پناهگاه مهر تیران برای تأمین غذای این سگ‌ها همکاری کنند.

کد خبر 410927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.