استقلال ایران ۱-۲ الاهلی عربستان / اولین شکست مجیدی بر نیمکت استقلال با داوری بحث‌ برانگیز

استقلال در حالی که یک ضربه پنالتی را از دست داد و یک گل این تیم نیز آفساید اعلام شد، نتیجه را به سفید و سبز پوشان الاهلی عربستان واگذار کرد تا اولین شکست این فصل شاگردان مجیدی در آسیا به ثبت برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر امروز - دوشنبه ۲۸ بهمن ماه - استقلال ایران از ساعت ۱۹ در کویت به مصاف الاهلی رفت که این دیدار با نتیجه دو بر یک به سود الاهلی عربستان به پایان رسید.

هفته دوم دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ - گروه A

دیدار تیم‌های استقلال ایران و الاهلی عربستان

ورزشگاه: جابر الاحمد (کویت)

تماشاگر

گل‌ها: علی الاسمری (دقیقه ۱۷ – گل برای الاهلی از روی نقطه پنالتی) - امیرارسالان مطهری (دقیقه ۲۲- گل برای استقلال) - علی الاسمری (دقیقه ۲۸ - گل برای الاهلی)

اخطار: روزبه چشمی (دقیقه ۱ - استقلال) - محمد المجحد (دقیقه ۲۷- الاهلی) - علی الاسمری (دقیقه ۳۴ - الاهلی) - عبدالباسط هندی (دقیقه ۵۲ - الاهلی) - فرهاد مجیدی (دقیقه ۸۵ - استقلال)

اخراج: -

استقلال ایران: سید حسین حسینی – محمد دانشگر– نیکولای بورودوف- شاهین طاهرخانی (دقیقه ۶۱- زکریا مرادی) - وریا غفوری- روزبه چشمی- مسعود ریگی- آرش رضاوند- میلاد زکی‌پور- امیرارسلان مطهری- علی دشتی

سرمربی: فرهاد مجیدی

الاهلی عربستان:

یاسر المسیلیم - عبدالله حسون - معتز هوساوی - عبدالباسط هندی (دقیقه ۷۵ - یوسف سعد الحربی) - حسین عبدالغنی- لوکاس لیما - علی الاسمری - محمد المجحد (دقیقه ۵۴- بلایلی) - سلمان الموشر - عبدالرحمن غریب- مازن ابوشراره

سرمربی: مازن بهکلی

داور: کو هیون جین (کره‌ی جنوبی)

شرح بازی:

دو تیم بازی را متعادل شروع کردند اما این آبی‌پوشان بودند که توپ و میدان را بیشتر در اختیار داشتند. دقیقه ۱۷ اما این الاهلی بود که بر روی فرار مهاجمین‌اش به قلب دفاع استقلال صاحب ظربه پنالتی شد تا سلمان الموشر حساب کار را یک بر صفر بکند. بلافاصله استقلالی‌ها پیش کشیدند تا گل خورده را جبران کنند و خیلی زود توسط حرکت انفرادی ارسلان مطهری به گل رسیدند. شاگردان مجیدی پس از گل عقب ننشستند و تلاش کردند تا گل برتری را به ثمر برسانند اما باز هم سفیدپوشان الاهلی بودند که روی غفلت مدافعین آبی‌پوش به گل دوم رسیدند. الموشر دقیقه ۲۸ دبل کرد تا یکبار دیگر تیم‌اش را در کویت پیش انداخته باشد.

در اواخر نیمه نخست استقلالی‌ها روی حرکت رضاوند صاحب پنالتی شدند اما کاپیتان این تیم دقت کافی را نداشت و المسیلم با واکنش خوب فرصت تساوی را از تیم ایرانی گرفت تا آبی‌پوشان با شکست به رختکن بروند.

شاگردان مجیدی نیمه دوم را بهتر آغاز کردند و در دقایق ابتدایی این نیمه، فشار بالایی را روی دروازه تیم عربستانی آوردند اما عملکرد خوب المسیلم و بی‌دقتی مهاجمان استقلال باعث شد تا نتیجه حفظ شود. در ادامه الاهلی خسته نیز عقب نشست و چشم به ضد حملات بست که در آن ناکام بود. در دقایق پایانی ارسلان مطهری موفق شد بالاخره المسیلم را تسلیم خود کند اما کمک داور آن را آفساید تشخیص داد تا اولین شکست استقلال با هدایت مجیدی رقم بخورد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه۱۷ - الاهلی) - سلمان موشر پشت ضربه پنالتی ایستاد و با ضربه‌ی بغل پا توپ را به سمت راست دروازه استقلال فرستاد و این در حالی بود که حسینی تنها نظاره‌گر مسیر توپ بود.

۱-۱ (دقیقه۲۲ - استقلال) - ارسالان مطهری با پرس مدافعین الاهلی موفق به توپ ربایی شد و یک تنه به محوطه جریمه سفیدپوشان الاهلی زد و ضربه‌ای را به توپ زد که پس از برخورد به تیرک وارد دروازه المسیلیم شد.

۱-۲ (دقیقه۲۸ - الاهلی) - باز هم دفاع استقلال بر روی توپ ارسالی به پشت سمت راست مدافعین این تیم جا ماند تا قریب با نفوذ به محوطه جریمه و پاس رو به عقب سلمان موشر را در موقعیت گلزنی قرار دهد و او نیز با یک بغل پای ساده خود و تیم‌اش را به گل دوم رساند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۵- ابوشراره مهاجم الاهلی با فرار به پشت دفاع استقلال صاحب توپ شد و در موقعیت تک به تک قرار گرفت. حسینی به استقبال او آمد و با خطای پنالتی این مهاجم را متوقف کرد تا داور کره‌ای نقطه پنالتی را برای نماینده عربستان نشان دهد.

دقیقه ۱۹- ضربه سر ارسلان مطهری روی کرنر به دست آمده برای استقلال راهی به دروازه الاهلی نبرد.

دقیقه ۳۹ - در حالی که رضاوند قصد داشت از سد الاسمری در محوطه الاهلی بگذرد، با خطای این بازیکن نقش بر زمین نشد تا داور کره‌ای برای استقلال اعلام پنالتی کند.

دقیقه ۴۰ - وریا غفوری ضربه پنالتی را به سمت چپ دروازه الاهلی زد اما یاسر المسیلم این توپ را مهار کرد تا آبی‌ها نتوانند نیمه نخست را به تساوی بکشانند.

دقیقه ۵۸ - سانتر وریا غفوری از جناحین، با ضربه سر ریگی همراه شد اما باز هم واکنش خوب گلر الاهلی اجازه باز شدن دروازه نماینده عربستانی را نداد.

دقیقه ۷۲ - پاس کات بک ارسلان مطهری را زکریا مرادی به بالای دروازه الاهلی فرستاد.

دقیقه ۸۷ - ارسلان مطهری با یک شوت سرکش دروازه الاهلی را گشود اما کمک داور کره‌ای آن را به دلیل اینکه دانشگر جلوی دید دروازبان الاهلی را گرفته‌بود، آفساید اعلام کرد تا آب یخی بر پیکره اردو استقلال بریزد.

دقیقه ۹۰+۱ - ضد حمله خطرناک بازیکنان تیم عربستانی با ضربه محکم مهاجمان این تیم همراه شد اما توپ به جایی رفت که حسینی حضور داشت و سیو او توپ را به کرنر فرستاد.

اتفاق ویژه:

* با اینکه در این دیدار استقلال میزبان محسوب می‌شد، اما بسیاری هواداران تیم الاهلی با پرچم‌های سبز رنگ در ورزشگاه حاضر شدند و صدای بلندسبک خاص تشویق مخصوص کشورهای حوزه خلیج خلیج فارس شنیده می‌شد.

* حدود ۳۰۰ هوادار استقلال با حضور در کویت این بازی را از نزدیک تماشا کردند.

بهترین بازیکن:

سلمان موشر، مهاجم الاهلی موفق به ثمر رساندن دو گل شد و چندین بار با حرکات‌اش دفاع استقلال را دچار دردسر کرد.

بهترین بازیکن:

امیر ارسلان مطهری با جاگیری مناسب توانست چندین بار خودش را در مسیر پاس‌های خوب قرار دهد و خطرسازی کند. او پرس نسبتاً شدیدی را روی مدافعین الاهلی گذاشت و بالاخره در یک صحنه موفق به گلزنی شد.

کد خبر 410926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.