داشتن شهری باکیفیت در گرو برقراری عدالت اجتماعی در استفاده از خدمات شهری

شهردار کرمانشاه گفت: امروزه کرمانشاه فقط یک کلانشهر نیست، بلکه برای شهروندان هویتی ارزشمند با تاریخچه‌ای گران‌بها به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید طلوعی، شهردار کرمانشاه در نشستی معاون خدمات شهری، مدیران مناطق هشتگانه و سازمان‌های خدماتی شهرداری، اظهار کرد: عدالت اجتماعی در استفاده از امکانات خدمات شهری سبب به وجود آمدن شهری خوب، با کیفیت و مناسب زندگی می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدمات شهری مناسب به شهروندان، در مسیر فرهنگ‌سازی جهت مشارکت بیشتر جامعه شهروندی، ادامه داد: امروزه کرمانشاه فقط یک کلانشهر نیست، بلکه برای شهروندان هویتی ارزشمند با تاریخچه‌ای گران‌بها به حساب می‌آید.

شهردار کرمانشاه با اشاره به بحث مدیریت پسماند خانگی تصریح کرد: در این زمینه باید تلاش بیشتری شکل بگیرد تا با مشارکت شهروندان کرمانشاهی، اطلاع‌رسانی و آموزش مناسب جهت استاندارد سازی پسماند گام مناسبی برداشته شود.

طلوعی خطاب به مجموعه خدمات شهری شهرداری، تاکید کرد: باید در زمینه مدیریت پسماند خانگی شهروندان به سمت استفاده کمتر از وسایل تجزیه‌ناپذیر تشویق شوند.

وی خاطرنشان کرد: با کاهش حجم زباله‌ها و به دنبال آن کاهش هزینه جمع‌آوری، می‌توان از محل این اعتبار در بخش عمران و توسعه زیرساخت‌های شهری سرمایه‌گذاری کنیم.

شهردار کرمانشاه با اشاره به بحث زیباسازی شهر، گفت: آثار حجمی و سردیس‌هایی که در شهر نصب می‌شوند، همچنین نقاشی دیوارهای سطح شهر بخش مهمی از هویت بصری شهر را تشکیل می‌دهند که هم از بعد زیباشناختی و هم از منظر هویت و فرهنگ شهروندی باید مورد توجه قرار گیرند.

طلوعی با اشاره به تأثیر اجرای آثار هنری در فرهنگ عمومی شهروندان، اضافه کرد: بسیاری از ناملایمتی‌های زندگی در کلانشهرها، با استفاده از خلق آثار هنری و تجسمی که در شهر به اجرا در می‌آید، کاهش می‌یابد که حوزه خدمات شهری با ارائه جلوه‌ای دیگر از شهر باید به زیبایی کالبدی و هویت‌بخشی جامعه شهروندی شرایط مناسبی را ایجاد کند.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: سرزندگی محیط شهری، کیفیتی است که نشان از پویایی و جنب‌وجوش هر روزه شهروندان دارد.

وی اظهار کرد: یکی از موارد بسیار مهم در بحث مبلمان شهری، طراحی مناسب نماها و نمادهای عمومی است که باید از مهمترین وظایف کمیسیون زیباسازی خدمات شهری باشد.

کد خبر 410923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.