مسیر دوچرخه‌سواری در قزوین به ۵۰ کیلومتر رسید

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین از افزایش مسیر دوچرخه سواری این شهر تا ۵۰ کیلو متر، در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش ایمنا، شیما زرآبادی پور اظهار کرد: احداث مسیر دوچرخه بر اساس طرح جامع ترافیک شهر قزوین انجام می‌شود تا زیر ساخت‌های لازم برای استفاده شهروندان علاقه‌مند به دوچرخه‌سواری در معابر شهر فراهم شود.

وی ادامه داد: تا سال ۹۷ حدود ۴۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر ایجاد شده بود که در سال جاری نیز ۱۰ کیلومتر دیگر به این مسیر اضافه شد.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین احداث مسیر دوچرخه‌سواری با رویکرد حمل و نقل پاک و انسان‌محور را اولویت فعالیت‌های این معاونت خواند و تصریح کرد: طبق طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر، در سال‌های آینده نیز مسیرهای جدید دوچرخه‌سواری در سطح شهر احداث خواهد شد.

زرآبادی پور به لحاظ توپوگرافی، قزوین را یکی از مناسب‌ترین شهرهای کشور برای دوچرخه‌سواری دانست و گفت: مدیریت شهری در تلاش است با ایجاد مسیرهای ایمن دوچرخه‌سواری درسال‌های اخیر، زمینه استفاده هرچه بیشتر شهروندان از دوچرخه در ترددهای درون شهری را فراهم کند که به تبع آن شاهد کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و رفع مشکلات ترافیکی معابر خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در احداث مسیرهای جدید دوچرخه سواری، اولویت با مسیرهای مورد استقبال شهروندان خواهد بود و در هر مسیر که استقبال کم باشد، اقدام به حذف و جابه‌جایی آن خواهیم کرد.

کد خبر 410915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.