زردها در باتلاق سبز/ ذوب‌آهن پیروز بازی بزرگ

تیم هندبال ذوب‌آهن در هفته دوازدهم لیگ برتر هندبال کشور و در شهرآورد اصفهان، با انجام یک بازی برتر سپاهان را شکست داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر امروز _دوشنبه ۲۸ بهمن‌ماه_ در هفته دوازدهم لیگ برتر هندبال کشور، دربی هندبال ایران بین ذوب‌آهن اصفهان و فولاد مبارکه سپاهان در ورزشگاه ملت برگزار شد. این دیدار در نهایت با نتیجه ۲۷ بر ۲۳ به سود ذوب‌آهن به پایان رسید.

گزارش کامل دیدار ذوب‌آهن اصفهان و سپاهان در هفته دوازدهم لیگ برتر هندبال کشور به شرح زیر است:

ترکیب بازیکنان تیم ذوب‌آهن: عباس اسدزاده، محمد امین فرهادی، عادل اسدی، فرهان بابا صفری، محمد سیاوشی، رضا عزتی، علی زلفی، علی شیرانی، محمد بهنام نیا، علی مانیان، جهانبخش شیبانی، وحید مسعودی، محمد کیانی، مجید مسعودی، حسین رحمتی، مسلم علی رعفی

سرمربی: کیوان صادقی

ترکیب بازیکنان تیم سپاهان: مهران رهنما، سعید پورقاسمی، جلال کیانی، سعید پورقاسمی، امین کاظمی، کیارش طاهری، یونس بدیعی، علیرضا کاظمی، علی هرتمنی، محمدرضا امیری، محمد متین صفری، صابر حیدری، رضا شهبازی، رسول قندی، مهدی شیرانی

سرمربی: محسن طاهری

داوران: افشین خراسانی، حامد دربهانی

نیمه‌اول

مسابقه با حمله ذوب‌آهن و گل زیبا این تیم آغاز شد. سپس سپاهانی‌ها حمله کردند، اما این ذوب‌آهن بود که گل دوم را در یک ضد حمله به ثمر رساند. در ادامه سپاهان میدان داری کرد، اما نتوانست از دفاع مستحکم ذوبی ها گذر کند. سبزپوشان هم با ضدحملات برق‌آسا اختلاف را به پنج امتیاز رساندند. علی‌رغم درخشش محمد سیاوشی دروازه‌بان ذوب‌آهن، سپاهانی‌ها بالاخره توانستند در میانه‌های نیمه اول گل سوم خود را به ثمر برسانند تا اختلاف به سه امتیاز کاهش یابد.

گل هفتم ذوب‌آهن با خطای سپاهانی‌ها و پنالتی به ثمر رسید. سپاهانی‌ها هم بلافاصله جبران کردند و گل چهارم را به دروازه نشاندند. رفته رفته سپاهانی‌ها بازی را در دست گرفتند، اما ذوب‌آهن نیز با حملات کارآمد خود اختلاف دو امتیازی را حفظ کرد. هرتمنی با حرکت زیبا خود از زاویه کاملاً بسته گل هفتم سپاهان را زد. اختلاف دو امتیازی سپاهان با ذوب‌آهن دوامی نداشت و بار دیگر یک پنالتی گل دهم را به ذوب‌آهن هدیه کرد.

در ادامه باز هم ذوب‌آهنی‌ها درخشیدند و بار دیگر با گل‌های اختلاف را به پنج امتیاز افزایش دادند. ضدحملات ذوب‌آهن با جهانبخش شیبانی و مسلم علی رعفی در کنار دفاع مستحکم عادل اسدی و سنگربانی سیاوشی، سپاهان را زمین‌گیر کرده بود.

نیمه اول دربی هندبال اصفهان با نتیجه ۱۸ بر ۹ به سود ذوب‌آهن به پایان رسید.

نیمه‌دوم

۳۰ دقیقه دوم دیدار با بازی پایاپای دو تیم آغاز شد و گل‌های سپاهان با پاسخ‌های ذوبی‌ها همراه بود. در این نیمه سپاهانی‌ها کمی در حمله عملکرد بهتری داشتند، اما همچنان سدی به نام محمد سیاوشی اجازه نمی‌داد تا توپ‌های سپاهانی‌ها تور را لمس کند. رفته رفته سپاهانی‌ها سوار بر بازی شدند و اختلاف امتیازی را به شش کاهش دادند.

سرعت بازی در این نیمه بسیار بالا بود و دو تیم از تمام توان خود برای حفظ و تغییر نتیجه استفاده کردند. در این دوئل ذوب‌آهن موفق‌تر بود و با گل وحید مسعودی امتیاز ۲۲ را در برابر ۱۴ امتیاز سپاهانی‌ها به دست آوردند. تلاش رسول قندی و ضربه او امتیاز ۱۵ و اشتباه وحشتناک بازیکنان ذوب‌آهن امتیاز ۱۶ و ۱۷ را برای سپاهان به ارمغان آورد تا اختلاف به پنج امتیاز کاهش یابد.

در دقایق پایانی سپاهانی‌ها تلاش بسیاری کردند تا اختلاف امتیازی را کاهش دهند و توانستند با حملات و ضدحملات هدفمند اختلاف را به سه امتیاز برسانند.

اما تلاش‌های طلایی پوشان کافی نبود و در نهایت این دیدار با نتیجه ۲۷ بر ۲۳ به سود ذوب‌آهن به پایان رسید

حواشی

بازیکنان و اعضا دو باشگاه در ابتدای بازی با هم خوش و بش کردند و حسابی یکدیگر را تحویل گرفتند.

حدود ۴۰۰ نفر دربی هندبالی اصفهان را از نزدیک و در سالن ملت نگاه کردند. بانوان نیز در پشت یکی از دروازه‌ها بازی را به نظاره نشستند.

در دقایقی از رقابت، بازی کمی خشن شد و داوران نیز مجبور به استفاده از کارت زرد شدند. این اتفاقات نشان داد که فراتر از رفاقت، این رقابت بین دو حریف کلاسیک است که حرف اول را می‌زند.

در دقایقی از بازی محمد سیاوشی دروازه‌بان ذوبی‌ها خوش درخشید و همین موضوع باعث شد تا هواداران ذوب‌آهن او را تشویق کنند.

در حالی که ۱۸ دقیقه از نیمه اول گذشته بود، فحاشی و شعارهای چند تن از حاضران در سالن باعث شد تا ناظر بازی برای دقایقی بازی را متوقف کند.

جواد محمدی (مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن)، رسول کربکندی و بسیاری از پیشکسوتان دو باشگاه سپاهان و ذوب آهن از نزدیک شاهد این دیدار بودند.

اخراج دو بازیکن ذوب‌آهن در نیمه دوم بار دیگر باعث شد که صدای شعارها در ورزشگاه ملت بالا رود و بازی برای لحظاتی از سوی داور متوقف شود.

کد خبر 410913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.