قطع چند اصله درخت در شهر را از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کنیم

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج با بیان اینکه مستندات لازم در خصوص قطع چند اصله درخت در یکی از بلوارهای سطح شهر را جمع آوری کرده‌ایم؛ گفت: موضوع قطع خودسرانه این درختان توسط افراد سودجو را از طریق مراجع قضائی پیگیری می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، شرمین شریفی در رابطه با قطع درختان توسط افراد سودجو که اخیراً تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شده بود، اظهار کرد: هر ساله شهرداری‌ها در فصل زمستان و با هدف جوان سازی درختان سطح شهر و همچنین حذف شاخه‌های زائد و خشک، عملیات هرس زمستانه درختان در پارک‌ها و معابر اصلی را اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال شهرداری مناطق بر اساس برنامه ریزی انجام شده در برخی از معابر اصلی سطح شهر عملیات هرس سنگین و نیمه سنگین درختان را اجرا کرد، ادامه داد: علاوه بر نیروهای واحد فضای سبز شهرداری مناطق، نیروهای اداره برق نیز در راستای حذف شاخه‌هایی که با کابل‌های برق درگیر هستند در انجام عملیات هرس درختان فعالیت دارند.

شریفی افزود: در چند روز اخیر در یکی از بلوارهای سطح شهر و پس از انجام عملیات هرس شاهد قطع چند اصله درخت بودیم که پس از واصل شدن گزارش توسط کارشناس فضای سبز منطقه مستندات لازم تهیه و پرونده آن هم از طریق مراجع قضائی پیگیری خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج تصریح کرد: چند روز گذشته تصویری در فضای مجازی مبنی بر قطع درختان پارک ۲۸ دی منتشر شده که پس از بازدید از این پارک هیچ درختی در این مسیر قطع نشده و فقط این افراد شاخه‌های هرس شده را جابه‌جا کرده بودند.

وی گفت: با توجه به حساسیت موضوع مکاتبات لازم با شهرداری مناطق و همچنین شرکت برق مبنی بر استفاده از لباس فرم در هنگام هرس درختان در راستای شناسایی اکیپ‌های اجرا کننده هرس با افراد غیر، انجام شد.

شریفی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای جلوگیری از جابه‌جایی غیرقانونی شاخه‌های درختان هرس شده، مقرر شد خودروهای حمل این درختان در معابر اصلی همراه با اکیپ هرس درختان حضور داشته و سریعاً نسبت به جمع آوری این شاخه‌ها اقدام کنند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج ضمن تشکر از شهروندان به دلیل پیگیری و حساس بودن نسبت به موضوع قطع درختان و همچنین فضاهای سبز شهری از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهد قطع درختان و یا انجام هرس خودسرانه توسط افراد سودجو، از طریق پلیس ۱۱۰ و یا با شماره تماس این سازمان ۳۳۱۶۰۵۲۴ مراتب را اطلاع دهند.

کد خبر 410912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.