پزشکی قانونی مسئول اعلام آمار جانباختگان حوادث آبان نیست

ثبت نام جاماندگان کنکور ۹۹ از ۱۲ اسفند، قرنطینه تالاب میانکاله، فعالیت ۹ سرپناه گذری و شبانه برای زنان معتاد در تهران و واکنش رئیس پزشکی قانونی کشور به اعلام آمار کشته شدگان حوادث آبان از سوی این نهاد را در بسته خبری اجتماعی ایمنا در بیست و هشتمین روز از بهمن ماه ۹۸ می خوانید.

به گزارش ایمنا، علی مسجدی آرانی رئیس پزشکی قانونی کشور درباره تعداد دقیق جانباختگان اغتشاشات آبان ماه اظهار کرد: پزشکی قانونی مسئول ارائه هیچ آماری نیست.

وی افزود: ما تمام اطلاعات و آمارها را به مراجع ذی صلاح و شورای امنیت کشور ارسال کردیم.

رئیس پزشکی قانونی کشور گفت: براساس مصوبه شورای امنیت کشور، این نهاد مسئول اعلام هر گونه آمار و اطلاعات است.

مسجدی آرانی تأکید کرد: سازمان پزشکی قانونی مسئول اعلام آمار نیست و به این حوزه ورود پیدا نمی‌کند، پزشکی قانونی یک سازمان تخصصی محسوب می‌شود.

رئیس پزشکی قانونی کشور ادامه داد: ما در پزشکی قانونی حتی اطلاع نداشتیم که اجسادی که به این سازمان برای معاینه و تشخیص علت فوت آورده شده‌اند در اغتشاشات و یا به علتی دیگر فوت کرده‌اند.

وی افزود: زمانی که دستور قضائی برای معاینه اجساد صادر می‌شود، ما فقط وظیفه اعلام علت فوت را داریم.

مسجدی آرانی بیان کرد: نهادهای مسئول در یک بازه زمانی یک هفته تا ۱۰ روز از پزشکی قانونی درخواست اطلاعاتی را داشتند و ما هم علت فوت تمام اجسادی که در این بازه زمانی به پزشکی قانونی تحویل داده شدند را اعلام کردیم.

ثبت نام جاماندگان کنکور ۹۹ از ۱۲ اسفندماه

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان می‌توانند در مهلت مجدد ثبت‌نام یعنی از روز دوشنبه ۱۲ تا پنجشنبه ۱۵ اسفند ۹۸ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای شرکت در آزمون ثبت نام کنند.

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مهلت تمدید شده ثبت‌نام برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ به منظور پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزشی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد ساعت ۲۴ روز گذشته یکشنبه ۲۷ بهمن به پایان رسید.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به ثبت‌نام تعداد یک میلیون و ۵۱ هزار و ۹۲۸ داوطلب در کنکور ۹۹ بر اساس آمار اولیه، افزود: داوطلبان آزمون فوق که در مهلت تعیین شده موفق به دریافت کد سوابق تحصیلی نشده یا به هر دلیل دیگر نتوانسته‌اند نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام کنند، می‌توانند در مهلت مجدد ثبت‌نام یعنی از روز دوشنبه ۱۲ تا پنجشنبه ۱۵ اسفند ۹۸ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای شرکت در آزمون ثبت نام کنند.

سازمان دامپزشکی: میانکاله قرنطینه شد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد کل منطقه میانکاله تا اطلاع ثانوی قرنطینه است. وی افزود: سازمان دامپزشکی وظیفه محافظت از ورود و خروج افراد را ندارد و وظیفه محافظت برعهده نیروی انتظامی و یگان حفاظت محیط زیست و دستگاه‌های متولی است. همچنین در این منطقه در حال حاضر صید و شکار ممنوع است.

علیرضا رفیعی پور افزود: بعد از بروز بیماری در ستاد مدیریت بحران استان، منطقه میانکاله را بلافاصله منطقه قرنطینه اعلام کردیم و هر نوع ورود وخروجی به آنجا ممنوع است.

۹ سرپناه گذری و شبانه برای زنان معتاد در استان تهران فعال است

کارشناس پیشگیری از اعتیاد اداره کل بهزیستی استان تهران گفت: پنج سرپناه گذری و چهار سرپناه شبانه برای زنان معتاد در استان تهران فعال است.

مریم امیدی با اشاره به اینکه ۱۸ سرپناه گذری در استان تهران فعال است گفت: از این تعداد پنج مرکز ویژه بانوان است که از ساعت ۹ تا ۱۴ هر روز با یک وعده غذای گرم به معتادان خدمات ارائه می‌کنند.

وی افزود: همچنین در این مراکز خدماتی از جمله حمام کردن، وسایل بهداشتی و مراقبتی، شستشوی لباس‌ها و سایر موارد ارائه می‌شود.

کارشناس پیشگیری از اعتیاد اداره کل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه ۱۷ سرپناه شبانه نیز در این استان به معتادان خدمات ارائه می‌کند، گفت: از این تعداد چهار مرکز ویژه بانوان هر روز از ساعت ۱۸ تا ۶ صبح روز بعد باز است و خدماتی مشابه سرپناه‌های گذری ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: ۱۸ تیم سیار، ۱۱ موبایل سنتر و ۲ ایستگاه سیار دیگر نیز به همه قشر معتادان خدمات ارائه می‌کنند به گونه‌ای که افراد در تیم‌های سیار همان معتادان بهبود یافته‌ای هستند که با کوله‌ای از اقلام بهداشتی و مراقبتی در جمع معتادان حضور می‌یابند.

صاحبان شناسنامه‌هایی که برای ضرب مهر انتخابات جا ندارد، نگران نباشند

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: افرادی که دارای شناسنامه‌های غیرمکانیزه (جلد قرمز) هستند و محل ضرب مهر انتخابات به دلیل شرکت در انتخابات گذشته پرشده، جایی در شناسنامه‌های آنها برای ضرب مهر و شرکت در انتخابات مشخص می‌شود و بنابراین می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

سیف الله ابوترابی افزود: تمام شناسنامه‌های تعویضی و مفقودی که درخواست برای تعویض و صدورشناسنامه داده بودند، برای شرکت در انتخابات تا ۳۰ بهمن ماه تحویل داده می‌شود.

نمکی: ارزش تولیدات دارویی کشور امسال ۳۰ درصد بیشتر شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال وضعیت دارویی از سال گذشته نیز بهتر است. ۳۰ درصد ارزش تولیدات دارویی کشور بیشتر شده، ۶۰۰ میلیون یورو ارزبری دارویی کشور کاهش یافته و ۲۰ درصد توان تولید دارویی کشور افزایش یافته است.

وی افزود: امروز وضعیت دارویی کشور نگران کننده نیست و همه کارخانه‌های دارویی کشور بین سه تا ۶ ماه ماده اولیه ذخیره برای تولید دارند. شفافیت داده‌های حوزه دارویی حتماً انجام می‌شود و آمارنامه دارویی کشور که مبتنی بر واقعیات است منتشر خواهد شد و در اختیار همگان قرار می‌گیرد.

نمکی گفت: قبل از انقلاب حداکثر ۲۵ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شد آن هم در لابراتوارهای کوچک وابسته به شرکت‌های چند ملیتی اما امروز در اوج تولید دارو در سطح استانداردهای بین المللی هستیم و به سمت فتح بازارهای بین المللی حرکت می‌کنیم.

کد خبر 410898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.