رکورد بولت توسط یک هندی شکسته شد

«سرینیواس گودا» با رکورد جالبی که از خودش به جا گذاشت نگاه‌ها را به خود خیره کرد.

به گزارش ایمنا، تا همین اواخر، سرینیواس گودا خارج از منطقه کامبالا در داکشینا کانادا در هند فردی ناشناخته بود اما گودای ۲۸ ساله در یک مسابقه دواندن بوفالوها رکورد عجیبی را جابه‌جا کرد و همین باعث شد که توجه دنیا به سمت او جلب شود.

طبق آماری که داوران این مسابقه اعلام کرده‌اند، او مسافت ۱۴۲/۵ متری را در ۱۳/۶۲ ثانیه طی کرده است. به این ترتیب او رکورد کمترین زمان لازم برای طی کردن این مسافت را به دست آورده اما آن چیزی که رکورد او را جالب می‌کند این است که گودا ۱۰۰ متر را در ۵۵/۹ ثانیه دویده است، یعنی ۰۳/۰ ثانیه سریع‌تر از رکوردی که یوسین بولت در دوی صد متر دنیا در اختیار دارد.

رکورد بولت ۹/۵۸ ثانیه است که در مسابقات جهانی سال ۲۰۰۹ در برلین ثبت شد. رکورد المپیک هم ۹/۶۳ ثانیه است که باز هم در اختیار بولت است و در المپیک ۲۰۱۲ لندن به دست آمده است.

هنگامی که از گودا درباره رکورد عجیبش سوال شد، او با فروتنی پاسخ داد: «فکرش را هم نمی‌کردم که این قدر سریع بدوم. بوفالوها خیلی سریع می‌دویدند و من هم دنبالشان حرکت می‌کردم.»

البته بوفالوها او را به جلو می‌کشیدند و این امتیاز مثبتی برای او بود اما از سوی دیگر، مسابقه در زمینی گل‌آلود برگزار شد و این روی سرعت او تأثیری منفی گذاشت.

سرینیواس گودا اهل میجار در داکشینا کانادا است و در زمانی که مسابقه برگزار نمی‌شود، کارگر ساختمانی است اما در نوامبر تا مارس، مسابقات کامبالا برقرار است و تمرکز او روی این است که در این رقابت‌ها شرکت کند و پیروز شود.

مسابقات کامبالا در مناطق ساحلی کارناتاکا در هند محبوب است.

در این مسابقات، یک جفت بوفالو به یک گاوآهن بسته می‌شوند و یک نفر هم با دویدن، آنها را کنترل می‌کند.

دو هفته پیش بود که در رویداد کامبالا در آیکالا، همه نگاه‌ها به بوفالوهای بادا پوجاری از روستای ایروویل جلب شد.

فردی که این بوفالوها را کنترل می‌کرد سرینیواس بود که بیش از یک ماه برای این بازی‌ها تمرین کرده بود. او می‌گوید: «هر روز من بیشتر به تمرین و شنا می‌گذرد. هفته‌ای یک بار هم دویدن روی زمین گل‌آلود را تمرین می‌کنم.» او همچنین گفت که در هفت دوره مسابقات کامبالا شرکت کرده است: «من به این مسابقات علاقه دارم، چون از زمانی که مدرسه می‌رفتم، این بازی‌ها را تماشا می‌کردم.»

این برنامه تمرینی کافی بود تا سرینیواس رکورد ثبت شده در این ورزش سنتی را جابه‌جا کند. کامبالا در زبان محلی به معنی شالیزارهای گل‌آلود است. سازمان حقوق حیوانات PETA با برگزاری این مسابقه مشکل دارد و همین باعث شده که خبرهای زیادی از آن منتشر شود.

در سال ۲۰۱۷ بود که مجوز ادامه این مسابقات صادر شد. پیش از آن، از سال ۲۰۱۴ این بازی‌ها ممنوع شده بود اما رئیس‌جمهور هند با قانون پیشگیری از خشونت علیه حیوانات موافقت کرد و در این قانون، کامبالا اجازه برگزاری این بازی‌ها را پیدا کرد.

نشریات محلی زیادی به رکورد گودا پرداخته و گفته‌اند که او سریع‌تر از بولت بوده است.

در این میان، پروفسور گوناپالا کادامبا، رئیس آکادمی کامبالا گفته که نباید رکورد گودا را با بولت مقایسه کرد: «ما دوست نداریم که درگیر هیچ مقایسه‌ای شویم. در المپیک از روش‌های علمی‌تر و تجهیزات الکترونیکی بهتری استفاده می‌شود تا سرعت سنجیده شود.» کادامبا همچنین می‌گوید که قوانین این ورزش تغییر کرده‌اند تا حقوق حیوانات در آن بیشتر رعایت شود.

منبع: ایلنا

کد خبر 410894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.