ایستگاه مترو کیان شهر تهران افتتاح شد

ایستگاه مترو کیان شهر در خط ۶ مترو تهران امروز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایمنا، ایستگاه مترو کیان شهر در خط ۶ مترو تهران صبح امروز _دوشنبه ۲۸ بهمن ماه_ به صورت غیررسمی به بهره‌برداری رسید؛ این ایستگاه در منطقه ۱۵ شهرداری تهران و در محله کیان‌شهر، نبش خیابان‌های صالحی، عزیزخانی و ایستگاه میانی دو ایستگاه دولت آباد و بعثت واقع است.

علی امام، مدیرعامل شرکت مترو تهران تصریح کرد: ایستگاه مترو کیان شهر پنجمین ایستگاه از خط ۶ مترو است که با رعایت تمام استانداردهای لازم در حوزه ساخت و تجهیزات همانند سیستم‌های تهویه تونلی و ایستگاهی ساخت داخل، شفت های میان تونلی، سیستم سیگنالینگ، سیستم اعلام و اطفا حریق، دو سیستم پایدارسازی برق ال پی اس (LPS) و نیز پست یکسو کننده برق قطارها آر. آی. سی (RIC) ساخته شده است.

وی افزود: زیربنای این ایستگاه بیش از ۱۰ هزار مترمربع و طول سکوی آن ۱۴۰ مترمربع است؛ همچنین شش دستگاه پله‌برقی در آن نصب و راه‌اندازی شده است. آسانسورهای این ایستگاه در حال نصب است و تا سه ماه دیگر به منظور تردد افراد کم‌توان راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه ایستگاه مترو کیان شهر با هزینه‌کرد یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است، تاکید کرد: شرکت مترو تهران در شرایط حال حاضر اقتصادی و نیز تحریم‌ها تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا ایستگاه‌های مترو با رعایت تمام استانداردهای لازم و نیز سهولت استفاده برای افراد کم‌توان به بهره‌برداری برسد؛ لذا بر اساس وعده همیشگی به شهروندان نهایتاً تا سه ماه پس از افتتاح، آسانسورهای این ایستگاه نیز راه‌اندازی می‌شود.

امام گفت: خط ۶ مترو تهران یک خط درون شهری به طول ۳۲ کیلومتر است که با توسعه بخش جنوبی آن به ۳۸ کیلومتر گسترش می‌یابد. در حال حاضر ایستگاه‌های دولت آباد، بعثت، میدان شهدا و ایستگاه امام حسین (ع) در این خط فعال است.

منبع: فارس

کد خبر 410881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.