طغیانی: سند جامع زیباسازی اصفهان تدوین می‌شود

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سند جامع زیباسازی اصفهان در دست تدوین است و برای استفاده از نظر همه متخصصان و صاحب نظران در این زمینه فراخوان اعلام کرده‌ایم.

شیرین طغیانی در حاشیه بازدید از کارخانه زیباسازی شهرداری اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: زیباسازی شهر در دو حوزه سازمان زیباسازی و سازمان پارک‌ها خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه چند موضوع جز محدودیت‌های سازمان‌های شهرداری به ویژه سازمان پارک‌ها و فضای سبز است، افزود: منابع مالی، بالا بودن هزینه‌ها و موضوع آب از جمله این مسائل است. اتفاقات زیرساختی خوبی امسال شکل گرفت که استفاده از پساب و در نظر گرفتن فضا و ساختار برای آن از این دست اقدامات بوده است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در حوزه زیباسازی بحثی مطرح بود که همه اقداماتی که در شهر انجام می‌شود در شأن اصفهان باشد، همچنین از نظریات متخصصان در حوزه‌های مختلف زیباسازی استفاده شود و در کنار همه اینها در حال آماده سازی سند جامع برای زیباسازی شهر اصفهان هستیم و فراخوان آن انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سند جامع زیباسازی برای اولین‌بار و به عنوان اولین شهر کشور در اصفهان تهیه می‌شود، گفت: ما معتقدیم باید برای زیباسازی هم استراتژی و راهکار داشته باشیم و نمی‌توانیم در شهر اصفهان بدون برنامه عمل کنیم چرا که اصفهان شأن بالایی دارد.

طغیانی با بیان اینکه زیباسازی می‌تواند خود را در کف، بدنه یا المان‌های شهری نشان دهد، افزود: در سازمان زیباسازی به دنبال این فرهنگ‌سازی بودیم و تلاش کردیم کارهای انتخاب شده برگرفته از هویت شهر اصفهان و در حد و اندازه شهر باشد و تا حدی که می‌توانستیم تلاش کردیم هرچند شاید در برخی جاها ضعف هم داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه زیباسازی نباید به صورت موردی انجام شود، تصریح کرد: کارهایی که انجام می‌شود را به دو دسته کارهای ماندگار و مناسبتی تقسیم کردیم و به خاطر همین در کنار کارهای مناسبتی کارهای ماندگاری را پیشنهاد دادیم تا ۱۰ سال آینده اصفهان به ظرفیت‌های ماندگار شهر اضافه شده باشد و هر قسمت آن هویت خاصی داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: امسال تلاش کردیم با بودجه‌های محدود حتی با وجود هزینه‌های بالا کارهایی در مورد زیباسازی و فضاسازی شهری انجام دهیم که هویت داشته باشد و مردم لذت ببرند و باری از دوش شهر برداشته شود.

وی با بیان اینکه تحول یک شبه انجام نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تدوین سند زیباسازی برای شهر اصفهان قطعاً اتفاق خوبی خواهد بود که همه موارد بدنه شهری، تابلوهای شهری، استفاده از رنگ در شهر، رویکردهای مناسبتی، چگونگی مداخله در بافت‌های تاریخی، محدوده‌های میانی و فضاهای جدید شهری همه موارد شهری در این سند دیده می‌شود.

طغیانی در خصوص توجه به سبک معماری ساختمان‌های جدید، گفت: در بخش سیما و منظر شهری هم مباحثی برای نماهای شهری داشتیم، در آنجا مشاوری انتخاب شده و سند جامعی در حوزه نماهای ساختمانی در حال تدوین است و به دنبال این هستیم که پایه‌هایی برای آینده بگذاریم تا توسط دیگران پیگیری شود همانطور که در گذشته افراد بسیاری برای این شهر زحمت کشیدند.

وی در خصوص پروژه چهارباغ، تصریح کرد: بخش عمرانی پروژه چهارباغ تا نوروز به پایان می‌رسد و خوشبختانه سازمان پارک‌ها برای کاشت گل و گیاه و درخت برنامه‌هایی دارد، پایه چراغ‌ها وگلدان‌ها نصب خواهد شد، چهارباغ هم با همه نقدهایی که وجود دارد در مسیر خود قرار گرفته و این ظرفیت شهر اصفهان است که مردم آن بسیار نکته بین هستند و مدیریت شهری هم برای هر حرکتی نظرات مختلف را می‌پذیرد.

کد خبر 410879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.