نقش مؤثر شوراهای اسلامی در حضور حداکثری مردم در انتخابات

نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها گفت: شوراها امروز به عنوان یکی از ارکان نظام می‌توانند نقش موثری در حاکمیت و اداره امور کشور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ایفا کنند؛ برای همین لازم است در قوانین جراحی اساسی صورت گیرد.

به گزارش ایمنا، ابوالقاسم داداشلو ضمن عرض تبریک به مناسبت روز ۲۹ بهمن سالروز قیام مردم آذربایجان که نکته عطفی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت در ادامه از مردم کشورمان برای حضور پرشور در انتخابات دعوت کرد و گفت: فرصت انتخابات برای مردم کشورمان غنیمت است که انقلاب و حضرت امام راحل به مردم ایران هدیه نمود تا مردم خودشان نقش اساسی را در تعیین سرنوشت خویش داشته باشند و در این راستا ضروری خواهد بود تا مردم عزیز کشورمان به افراد شوراباور رأی بدهند و ازانتخاب افراد خود رأی پرهیز کنند.

نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها افزود: اندیشه مشارکت و علاقه مردم به تعیین سرنوشت خود که الهام گرفته از آیات قرآنی و اسلام ناب محمدی و ارزش‌های دینی و مفهوم ولایت و امامت بود تبدیل به جنبشی شد که توانست ریشه و ستون‌های حکومت ۲ هزار و۵۰۰ ساله پادشاهی را درهم شکند.

داداشلو بیان کرد: در این اندیشه مشارکت محور، بحث شورا و شورایاری و شوراباوری جایگاه مهمی دارد که همان نقطه تمایز از اندیشه سلطه جویی و حاکمیت اشراف و پادشاهان و یک گروه خاص بر سرنوشت یک ملت است.

وی با بیان اینکه بحث شورا و حکومت شورا محور اساس حرکت عظیم مردم ایران در پیروزی انقلاب اسلامی بود افزود: سند آن دستور تشکیل شورای انقلاب فرهنگی از سوی معمار کبیر انقلاب حضرت امام (ره) در روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی است

این عضو شورای عالی استان‌ها فلسفه تشکیل شوراها در کشور را رسیدن به اهداف مهم کشور دانست و گفت: متاسفانه آن چنان که در قانون اساسی تصریح شده و از فرمایشات حضرت امام و مقام معظم رهبری استنباط می‌شود در این راستا موفق نبودیم و بحث شورامحوری با تصدی گری دولت در اداره امور با چالش اساسی روبرو است.

داداشلو با بیان این جمله از امام راحل در مراسم استقبال سال ۵۷ که من به پشتوانه این ملت دولت تعیین می‌کنم گفت: مفهوم پشتوانه گیری از مردم و احترام به مردم از همان روزهای نخست انقلاب سرفصل سخنان امام بود که بعد ایشان نیز مورد نظر رهبر معظم انقلاب در طول سالیان بوده و بایستی به این مسئله از دیدگاه جامعه شناختی و فلسفی و اجتماعی دقت کرد و آثار و بازخوردهای آن را در سطح جامعه پذیرفت.

وی با گلایه‌ای از وضعیت نگاه امروز دولت به شورا تصریح کرد: متاسفانه نگاه و نگرش دولت نگرش رقابتی بوده بطوریکه حتی مصلحت و مشورت و تصمیم گیری منتخبان ملت را به تصمیم دولت و نماینده آن در شهرستان‌ها گره زده‌اند که با روح و اهداف انقلاب سازگار نیست.

نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی این شورا گفته است: بالاخره تا کی می‌خواهیم از این مفاهیم سرنوشت ساز عبور کرده و با شخص محوری در ادارات و سازمان‌ها فاصله بگیریم خدا می‌داند! ولی رانت خواری‌ها و کلاهبرداری ها و حقوق‌های نجومی و غیره خود به خود اهمیت کلام امام و مقام معظم رهبری را در اهمیت شوراباوری و شورایاوری و سپردن امور به مردم و منتخبان مردم به اثبات می‌رساند.

وی گفت: شوراها امروز به عنوان یکی از ارکان نظام می‌توانند نقش موثری در حاکمیت و اداره امور کشور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ایفا کنند؛ برای همین لازم است در قوانین جراحی اساسی صورت گیرد.

داداشلو ابراز امیدواری کرد که مردم با شرکت پرشور خود در انتخابات و انتخاب انسان‌های اصلح و مردم باور بتوانیم بستر توسعه و ترقی کشور را با بهرمندی از منویات مقام عظمای ولایت فراهم سازیم.

کد خبر 410864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.