۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
مرگ پلاستیکی

گروهی از هنرمندان با نصب یک اثر هنری خارق‌العاده در پاسخ به کم‌کاری اعضا کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد، با استفاده از دورریزی‌های پلاستیک، مضرات استفاده از این مواد را در ذهن مردم یادآوری کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پایان سال ۲۰۱۹، کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل متحد در کلانشهر مادرید اسپانیا برگزار شد که متأسفانه مذاکره خاصی در خصوص موضوع اصلی کنفرانس صورت نگرفت و تنها چند مکالمه بی تأثیر بین شرکت‌کنندگان رد و بدل شد. این کنفرانس باعث برانگیختن خشم مردم مادرید شد و آن‌ها را به سمت خیابان‌ها برای نشان دادن اعتراضات خود روانه کرد. گروهی از معماران اسپانیایی برای نشان دادن عصبانیت خود نسبت به کنفرانس فوق، با مردم مادرید هم‌صدا شدند و از مواد پلاستیکی بازیافتی اثر هنری شگفت‌انگیزی احداث کردند.

اثر هنری فوق که از دورریزی‌های پلاستیکی و بافتی شفاف تشکیل شد "مرگ پلاستیکی" نام گرفت. این اثر هنری یک صحنه جرم را در ذهن بازدیدکنندگان مجسم می‌کرد که در آن مجسمه‌هایی به شکل انسان روی زمین افتاده بودند. این مجسمه‌ها به طور کامل از مواد زائد پلاستیکی درست شده بود که همین امر علاوه بر نشان دادن خشم هنرمندان نسبت به کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی، مردم مادرید را به استفاده کم‌تر از مواد پلاستیکی دعوت می‌کرد.

طراحان اسپانیایی اثر هنری اعجاب‌انگیز خود را در فضای سبزی نزدیک به محل برگزاری کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی نصب کردند. این افراد با استفاده از دورریزی‌های پلاستیکی به جامانده از کریسمس در یکی از پرترددترین مناطق کلانشهر مادرید، مجسمه‌های غول پیکر انسان‌مانند را در نمایشگاه خود در معرض دید عموم مردم شهر قرار دادند.

هنرمندان دور تا دور این مجسمه‌ها را با گچ محصور کردند تا صحنه جرم را در ذهن مردم مجسم کنند و به آن‌ها یادآوری کنند که استفاده بیش از حد از مواد پلاستیکی و دور ریختن آن‌ها با ارتکاب جنایت برابری می‌کند. مجسمه‌های پلاستیکی تنها به مدت چند ساعت به نمایش گذاشته شد و پس از آن هنرمندان پسماندهای پلاستیکی را جمع‌آوری کردند تا برای مصارف بعدی در آینده ذخیره کنند.

از سال ۲۰۱۸ تاکنون، ۳۸۰ میلیون تن پلاستیک در جهان تولید شده است. آمار تکان دهنده دیگری نیز نشان می‌دهد که از سال ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۸، حدود ۶.۳ بیلیون تن پلاستیک وارد زندگی انسان‌ها شده که حدود ۹ درصد آن بازیافت و ۱۲ درصد نیز سوزانده شده است؛ این اعداد نشانگر وجود حدود ۷۰ درصد پلاستیک در جهان است که می‌تواند به هر صورت وارد چرخه غذایی موجودات زنده شود و چرخه طبیعت بر هم زند.

کد خبر 410857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.