ماهی قرمز از چین وارد نمی‌کنیم

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل گفت: ماهی قرمز حوض در کشور تولید می‌شود، مشکلی برای استفاده آن وجود ندارد و واردات آن از چین و یا هر کشور دیگری نیز صرفه اقتصادی ندارد.

مصطفی کردآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص برخی از اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه "ماهی‌های قرمز سفره هفت سین که هر ساله یک ماه قبل از عید، از کشور چین وارد ایران می‌شوند، می‌توانند باعث شیوع ویروس کرونای چینی در ایران شوند" اظهار کرد: ماهی قرمز حوض به کشور وارد نمی‌شود و حدود ۴۰ درصد از ماهیان قرمز حوض کشور در دو شهرستان کاشان و آران‌وبیدگل تولید می‌شود.

وی ادامه داد: بقیه تولید کشوری ماهی قرمز حوض که قسمت عمده آن در استان گیلان و سایر شهرهای دیگر مانند استان مرکزی تولید می‌شود و واردات آن صرفه اقتصادی ندارد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل خاطرنشان کرد: استفاده نکردن از ماهی قرمز در سفره هفت سین بیشتر جنبه حمایت از حیوانات دارد و بیماری خاص و مشترکی بین انسان و این ماهی وجود ندارد، اما بهتر است افراد به ماهی و آب آن مستقیماً دست نزنند، چرا که ممکن است گاهی ماهیان به علت پرورش غیراصولی بیماری قارچی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تنها برخی ماهیان زینتی از دیگر کشورها وارد می‌شود، افزود: ماهی قرمز حوض در کشور تولید می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

کد خبر 410849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.