آغاز آموزش «تمرین مواجهه با سیلاب در مدارس» از اسفند

مشاور علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از آغاز آموزش «تمرین مواجهه با سیلاب در مدارس» از اسفند ماه امسال خبر داد و گفت: این آموزش‌ها متمرکز بر کتاب انسان و محیط زیست در پایه یازدهم اجرا می‌شود و به این ترتیب تمامی معلمان و دانش‌آموزان این پایه مجریان اصلی این آموزش هستند.

به گزارش ایمنا به نقل از وزات آموزش و پرورش، محمود امانی تهرانی درنشست خبری امروز با عنوان «تمرین مواجهه صحیح با سیلاب در مدارس» که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزارشد، با اشاره به اینکه سه سال است کتاب جدیدی تحت عنوان انسان و محیط زیست در آموزش و پرورش تولید شده است، اظهار کرد: در این کتاب ۷ مسئله محیط زیست مورد توجه قرار گرفته است. اولین فصل کتاب به مسئله آب پرداخته و باقی فصل‌ها شامل هوا، خاک، انرژی، تنوع زیستی، پسماند و گردشگری است.

وی با بیان اینکه فصل اول کتاب انسان و محیط زیست به طور ویژه مورد توجه شرکت مدیریت منابع آب قرار گرفته است، افزود: معلمان در زمینه فصل اول‌کتاب (آب)، توانمندسازی شده و کارگاه‌های مختلفی در این زمینه برگزارشده است.

مشاور علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آموزش و پرورش همچنین از تهیه آمارهایی درقالب اینفوگرافی برای معلمان و دانش‌آموزان خبر داد و گفت: امسال در فصل اول این کتاب به موضوع سیلاب تمرکز شده و سازمان محیط زیست برای پشتیبانی از کتاب وبگاهی تحت عنوان ensanzist.ir در نظر گرفته که متون آموزشی و فیلم‌های متعددی بر روی سایت قرار گرفته است.

امانی تهرانی با تاکید بر اینکه همه دانش‌آموزان به طور بالقوه در معرض سیلاب قرار دارند، ادامه داد: در این راستا باید آموزش‌های مؤثری در نظام آموزش کشور صورت گیرد. امسال تلاش می‌کنیم مفهوم بنیادی حریم و بستر رودخانه را به دانش‌آموزان منتقل و مهارت‌هایی در راستای مواجهه به خطر را به آنان بیاموزیم.

وی از آغاز این آموزش‌ها از ۵ اسفند ماه امسال خبر داد و گفت: این آموزش‌ها متمرکز بر کتاب انسان و محیط زیست در پایه یازدهم اجرا می‌شود و به این ترتیب تمامی معلمان و دانش‌آموزان این پایه مجریان اصلی این آموزش هستند. همچنین به دلیل مشارکت دانش آموزان پایه یازدهم، دانش‌آموزان پایه دهم و دوازدهم نیز به طور غیر مستقیم در معرض یادگیری خواهند بود، همچنین معتقدیم که دانش‌آموزان نیز باید مسائل را به خانواده و اطرافیان خود منتقل کنند و به آنان انتقال دهند.

کد خبر 410846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.