همکاری مشترک شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و وزارت نفت

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: یک تفاهم‌نامه پنج ساله بین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و وزارت نفت در زمینه‌های مختلف برای ایجاد و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، نوپا و استارتاپ‌های صنعت نفت به امضا رسید.

جعفر قیصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در مراسم افتتاحیه گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های صنعت نفت تفاهم‌نامه همکاری امضا شد، افزود: این تفاهم‌نامه بین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و وزارت نفت با حضور وزرای نفت و علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسید.

وی با توضیح اینکه این تفاهم‌نامه در راستای ایجاد و توسعه فناوری امضا شده است، خاطرنشان کرد: ایجاد و توسعه فناوری‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بین وزارت نفت و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مد نظر و در تفاهم نامه این موارد ذکر شده است.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با تاکید اینکه این تفاهم‌نامه پنج ساله است، تصریح کرد: ایجاد و توسعه بستر نوآوری و فناوری جهت شتابدهی روند دستیابی به فناوری‌های صنعت نفت با حمایت از شرکت‌های فناور، نوپا و دانش‌بنیان، ایجاد و توسعه شبکه همکاری فناورانه در راستای هم‌افزایی صنعت نفت و شرکت‌های فناور، از اهداف این تفاهم‌نامه است که توسط شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان به عنوان بازوی همکار وزارت نفت انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری، جذب سرمایه گذاران وابسته به صنعت نفت و تسهیل روند تجاری‌سازی در حوزه فناوری صنعت نفت نیز جزء هدف‌هایی است که در این تفاهم‌نامه دنبال خواهد شد؛ اساس این تفاهم‌نامه با پیشنهاد شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان به وزارت نفت صورت گرفته است که در پنج پارک علم و فناوری کشور که در زمینه صنعت نفت فعالیت دارند، به امضا رسید.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اصلی این تفاهم‌نامه، ایجاد و تقویت پارک صنعت نفت و گاز ری است، ادامه داد: برای انجام این کار نیاز است از پتانسیل کل کشور در زمینه پارک‌های علمی و فناوری مانند شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان بهره‌گیری و استفاده شود.

کد خبر 410845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.