مشارکت نامزدهای انتخاباتی در حفظ آراستگی شهر الزامی است

شهردار اراک گفت: ۱۶ نقطه در میادین و خیابان‌های اصلی شهر جانمایی شده و سازه‌های فلزی با ظرفیت پوشش نصب بیش از هشت هزار مترمربع بنر برای انجام تبلیغات کاندیداها در سطح شهر نصب شده است.

محمد کریم شفیعی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از نامزدهای نمایندگی انتخابات مجلس شورای اسلامی تقاضا می‌کنیم در زمان تبلیغات با مشارکت و همکاری همگانی در حفظ سیما و منظر شهری کوشا باشند.

وی افزود: به منظور برگزاری پرشور انتخابات مجلس شورای اسلامی، محل‌های موقت تبلیغات انتخاباتی را در نقاط مختلف شهر به ویژه در نقاط پرتردد و معابر اصلی به منظور استفاده کاندیداها و طرفداران آنها برای نصب موارد تبلیغاتی در نظر گرفته شده است.

شهردار اراک اظهار کرد: با توجه به ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها مبنی بر قرار نگرفتن هر گونه نوشته و مطلب بر روی دیوارهای شهری و وظایف ذاتی سازمان سیما و منظر شهری مبنی بر نظارت بر چیدمان اماکن خصوص و عمومی در معرض دید و ساماندهی و مدیریت موضوع تبلیغات و اعلانات در سطح شهر، حدود ۱۶ نقطه تبلیغاتی موقت به منظور استفاده در بازه تبلیغات انتخابات مجلس تعبیه شده است.

وی افزود: این ۱۶ نقطه در میادین و خیابان‌های اصلی شهر جانمایی شده و حدود ۱۰ هزار مترمربع سازه فلزی با ظرفیت پوشش بیش از هشت هزار مترمربع بنر برای انجام تبلیغات کاندیداها در سطح شهر نصب شده است.

شفیعی با بیان این که در صورت نیاز، نقاط ویژه تبلیغاتی دیگری اضافه خواهد شد؛ چرا که این امر به حفظ زیباسازی مناظر شهر کمک می‌کند، عنوان کرد: شهرداری در صورتی که زیرساخت‌ها و زمینه حضور مردم در انتخابات را در سطح شهر فراهم کند و وظایف خود در این بخش به خوبی انجام دهد به طور حتم تأثیر بسزایی در جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و ایجاد احساس تکلیف در آنها برای حضوری پرشور پای صندوق‌های رأی خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به مواد قانونی فصل ششم قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نصب و الصاق هر گونه اعلامیه، عکس، پوستر و سایر موارد تبلیغاتی غیر از محل‌های در نظر گرفته شده خلاف قانون است.

شهردار اراک از نامزدهای نمایندگی انتخابات مجلس شورای اسلامی و طرفداران آن‌ها درخواست کرد: ضمن رعایت قانون و خودداری از الصاق پوستر، تراکت و پلاکارد در محل‌هایی غیر از مکان‌های تعریف شده در سطح شهر اراک، با مشارکت و همکاری همگانی در حفظ و پاکیزگی سیما و منظر شهری سهیم باشند.

وی گفت: نصب تبلیغات انتخاباتی در مکان‌های غیرمجاز علاوه بر خسارت به منظر شهر برای شهر و شهروندان هزینه‌های سنگینی در بردارد که باید با انجام تبلیغات در مکان‌های مجاز از ایجاد هزینه‌های اضافی برای بیت المال و شهروندان جلوگیری شود.

شفیعی با اشاره به آمادگی سازمان آتش نشانی گفت: رئیس سازمان آتش نشانی در بازدیدی همراه با معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی از صندوق‌های اخذ رأی در خصوص موارد ایمنی آنها نظرات کارشناسی را ارائه داده و نواقص نیز رفع شده است.

وی ادامه داد: سازمان آتش نشانی در روز دوم اسفندماه با مستقر کردن ۹ دستگاه خودرو در میادین و مبادی ورودی و خروجی به همراه ۱۱ ایستگاه آتش نشانی اراک در آمادگی کامل به سر می‌برند.

شهردار اراک گفت: در هر شیفت کاری حدود ۵۵ نیروی عملیاتی در آمادگی کامل است و در مجموع ۱۶۵ نیروی عملیاتی و ۲۰ نیروی ستادی برای برگزاری انتخاباتی  بهتر و ایمن تر در اراک در حالت آماده باش قرار دارند.

کد خبر 410840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.