شمار قربانیان کرونا در چین به ۱۷۷۰ نفر رسید

شمار قربانیان کرونا در چین به ۱۷۷۰ نفر رسیدمقام‌های بهداشتی چین اعلام کردند که روز گذشته ۱۰۵ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری جدید کرونا جان باختند و شمار قربانیان این بیماری به ۱۷۷۰ نفر رسید.

به گزارش ایمنا، تارنمای رسمی کمیسیون ملی بهداشت جمهوری خلق چین بامداد دوشنبه (وقت محلی) اعلام کرد که تاکنون یکهزار و ۵۶۳ مورد جدید از ابتلا به بیماری جدید کرونا ثبت شده و شمار کلی مبتلایان در این کشور به ۷۰ هزار و ۵۴۸ نفر رسیده است.

براساس این گزارش، روز گذشته در چین یک‌هزار و ۴۲۵ بیمار درمان شده از بیمارستان مرخص شدند و با مرگ ۱۰۵ نفر دیگر که ۱۰۰ مورد آن مربوط به استان هوبی مرکز شیوع این بیماری بوده، مجموع قربانیان کرونا در چین به ۱۷۷۰ نفر رسید.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه امسال) در شهر «ووهان» مرکز هوبی شروع شد، علاوه بر شهر و استان‌های چین به ۲۴ کشور دیگر در جهان نیز سرایت کرده است.

آمریکا، چین، سوئد، فرانسه، مالزی و فیلیپین از جمله کشورهایی هستند که مواردی از ابتلا به کرونا در آنها شناسایی شده‌اند.

دولت چین در حال بررسی راهکارهای مختلف از جمله تولید و واردات دارو است تا بتواند هر چه سریع تر این مشکل را برطرف کند.

کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین که زیر نظر دولت فعالیت می‌کند، در بیانیه‌ای آورده است که بشدت به تجهیزات پزشکی و داروهای بیشتر نیاز دارد و برای ساخت واکسن نیز لازم است از تجهیزات پیشرفته استفاده شود.

پیش از این وزارت بازرگانی چین در بیانیه‌ای خاطر نشان کرده بود که به شرکت‌ها و موسسات امکان می‌دهد تا بسرعت تجهیزات پزشکی و بهداشتی و اقلام ضروری مورد نیاز را از کشورهای دیگر وارد کنند.

ماسک، تجهیزات پزشکی و آزمایشی، تست‌های سنجش ویروس، البسه ویژه برای خدمه بیمارستان‌ها، دارو و حرارت سنج از جمله اقلامی است که چین به آنها نیاز دارد.

منبع: عصر ایران

کد خبر 410826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.