۹۰ درصد بودجه شهرداری بیرجند سهم پروژه‌های عمرانی است

معاون توسعه مدیریت و منابع شهردار بیرجندگفت: بودجه پیشنهادی سال ۹۹ شهرداری بیرجند، مناطق و سازمان‌های تابعه نیز در مجموع ۱۸۸ میلیارد تومان با نسبت سهم جاری ۵۲ درصد و سهم عمرانی ۴۸ درصد می‌باشد که ۹۰ درصد سهم عمرانی برای تکمیل پروژه‌های سال ۹۸ در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایمنا، جواد بهدانی با اشاره به بودجه شهرداری در سنوات اخیر، اظهار کرد: بودجه شهرداری مرکز و مناطق و سازمان‌های تابعه آن در سال ۹۶ مبلغ ۶۹ میلیارد تومان بود که در متمم به ۷۳ میلیارد تومان رسید و در سال ۹۷ بودجه شهرداری بیرجند، مناطق و سازمان‌های تابعه ۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که در متمم به ۱۰۷ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: در سال ۹۸ نیز بودجه اولیه شهرداری مرکز، مناطق و سازمان‌های تابعه ۱۳۲ میلیارد تومان با سهم جاری ۴۷ درصدی و سهم عمرانی ۵۳ درصدی بود که در متمم با افزایش ۲۹ درصدی به ۱۷۰ میلیارد تومان شامل سهم جاری ۴۸ درصدی و سهم عمرانی ۵۲ درصدی رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهردار بیرجند ادامه داد: بودجه پیشنهادی سال ۹۹ شهرداری بیرجند، مناطق و سازمان‌های تابعه نیز در مجموع ۱۸۸ میلیارد تومان با نسبت سهم جاری ۵۲ درصد و سهم عمرانی ۴۸ درصد می‌باشد که ۹۰ درصد سهم عمرانی برای تکمیل پروژه‌های سال ۹۸ در نظر گرفته شده است.

بهرانی با اشاره به وضعیت خرید و فروش املاک شهرداری اظهار کرد: سال قبل مجوز فروش ۲۱ قطعه از املاک متعلق به شهرداری را داشتیم که پنج قطعه را فروختیم و بیش از دو برابر درآمد آن را در پروژه طرح فرزان برای تملک هزینه کردیم و امسال هم مجوز فروش ۴۴ قطعه را داشتیم که ۱۴ قطعه را فروختیم و قصد ادامه فروش در سال جاری را نداریم.

وی تصریح کرد: در مجموع در سال‌های ۹۷ و ۹۸، مجموعاً ۱۹ قطعه از املاک شهرداری فروخته شد و حداقل دو برابر آن به املاک شهرداری اضافه شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 410821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.