۷۶ عملیات اطفاء حریق و امداد در یک هفته گذشته

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: در هفته سوم بهمن ماه، ۷۶ عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق توسط آتش نشانان ایستگاه های هشت‌گانه این سازمان انجام شده است.

به گزارش ایمنا، مجتبی منتظری اظهار کرد: از مجموع ۷۶ عملیات انجام شده در هفته گذشته، بیشترین موارد مربوط به محبوس شدن و قفل شدن درب، حادثه آسانسور، رفع خطر و مشاوره جهت جلوگیری از خسارات بیشتر و حریق منزل بوده که با حضور به موقع آتش نشانان از بروز خسارات مالی و جانی جلوگیری به عمل آمد.

منتظری با اشاره به برودت هوا و استفاده بیشتر شهروندان از وسایل گرمایشی، افزود: متأسفانه مشاهده شده که برخی از شهروندان برای رهایی از سرما نسبت به نصب و راه اندازی وسایل گرمایشی به طور موقت استفاده می‌کنند که عمدتاً یا بدون دودکش بوده و یا اینکه از لوله‌های آکاردئونی استفاده می‌شود که متأسفانه این کار حرکتی ناصحیح، غیرایمن و خطرناک است.

وی در خصوص علائم گاز گرفتگی، گفت: مونوکسید کربن گاز بی رنگ، بی بو و بی مزه است که به واسطه سوختن گاز و چوب و یا سیستم‌های گرمایشی ایجاد می‌شود و سردرد مبهم، ضعف عضلانی و سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ، تنگی نفس، گیجی و خواب آلودگی، تاری دید و تشنج از علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن به شمار می‌رود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از شهروندان درخواست کرد با رعایت اصول ایمنی، از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کنند.

کد خبر 410815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.