رونمایی از طرح تفصیلی شهرضا در آینده نزدیک

شهردار شهرضا گفت: طرح تفصیلی این شهر توسط شهرداری به زودی تهیه و رونمایی می‌شود.

به گزارش ایمنا، حبیب قاسمی اظهار کرد: ۱۰ سال است که شهر فاقد طرح تفصیلی است و نبود این طرح مشکلات زیادی را در این مدت برای شهرداری به وجود آورده است.

وی از ابلاغ طرح جامع در سال ۹۷ خبر داد و اضافه کرد: این طرح به طور کلی و با دیدگاهی جامع درباره مسائل شهری تهیه شده است و مشکلات عوارض ساختمان‌ها را به صورت جزئی لحاظ نمی‌کند.

شهردار شهرضا با بیان اینکه متولی تهیه و تدوین طرح تفصیلی از نظر قانونی اداره راه و شهرسازی است، افزود: بر همین اساس کلیه هزینه‌های تهیه این طرح بر عهده اداره راه و شهرسازی است.

قاسمی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل نبود بودجه لازم، امکان آماده کردن طرح تفصیلی توسط این اداره وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بیشترین موارد درخواست مردم از شهرداری در روزهای ملاقات عمومی مربوط به مشکلاتی است که ناشی از نبود طرح تفضیلی است، خاطرنشان کرد: به ناچار برای رفع مشکلات مردم لایحه‌ای از طرف شهرداری جهت تأمین هزینه تهیه طرح تفصیلی به شورای شهر ارائه شد که با رأی موافق نمایندگان مردم تصویب شد.

شهردار شهرضا گفت: تعارض‌های زیادی که بین نقشه‌های ساخت و سازهای انجام شده با طرح جامع ایجاد شده با طرح تفضیلی رفع می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه اگر طرح تفصیلی تهیه شود از موارد اختلاف بین مردم، شهرداری و راه و شهرسازی کاسته می‌شود، اظهار کرد: بعد از تهیه طرح جامع، جزئیات و نیازهای خُرد شهروندان در قالب طرح تفصیلی تدوین خواهد شد.

وی تهیه طرح تفصیلی را فرصتی برای افزایش انضباط شهری دانست و گفت: با تصویب این طرح از حجم جلسات، نامه‌نگاری‌ها، شکایات و مراجعات مردمی به شهرداری رفع می‌شود.

کد خبر 410813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.