افزایش کارایی و بهبود نقدشوندگی ‏بازار سرمایه با فروش تعهدی

معاون بازار فرابورس گفت: کارکرد فروش استقراضی بدین صورت است که فروشنده با توجه به انتظاراتی که نسبت به کاهش قیمت دارد، اوراق بهادار مورد نظر خود را از دارنده سهام استقراض می‌کند و هر زمان برحسب اعلام درخواست‌کننده یا تشخیص خود، سهام را بازخرید می‌کند و به دارنده سهام بازمی‌گرداند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی فرابورس ایران در اینستاگرام با انتشار یک پست به نقل از افسانه اروجی نوشت:

" افسانه اروجی، معاون بازار فرابورس مطرح کرد:

افزایش کارایی و بهبود نقدشوندگی ‏بازار سرمایه با فروش تعهدی

معاون بازار فرابورس در توضیح بیشتر مکانیسم فروش تعهدی یا بازار دوطرفه، اظهار می‌کند: کارکرد فروش استقراضی بدین صورت است که فروشنده با توجه به انتظاراتی که نسبت به کاهش قیمت دارد، اوراق بهادار مورد نظر خود را از دارنده سهام استقراض می‌کند و هر زمان برحسب اعلام درخواست‌کننده یا تشخیص خود، سهام را بازخرید می‌کند و به دارنده سهام بازمی‌گرداند.

اروجی تصریح می‌کند: وجوه حاصل از فروش اوراق نیز در این نوع معامله، در حساب مالک قرار می‌گیرد اما حق برداشت ندارد و می‌تواند وجوه مذکور را در گزینه‌هایی مانند صندوق‌های قابل معامله در بورس که درآمد ثابت دارند، سرمایه‌گذاری کند.

معاون بازار فرابورس، همچنین این ابزار را دارای ریسک‌های مختص به خود می‌داند و می‌افزاید: فروش تعهدی هم مانند ابزارهای دیگر همراه با ریسک‌های مختص به خود است. یکی از ریسک‌های این ابزار، احتمال افزایش قیمت سهام پس از فروش و تحمیل ریسک به متقاضی است که باید در نظر گرفته شود. "

کد خبر 410806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.