رونمایی از ۴ جلد کتاب تخصصی کودک در حوزه پسماند

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: همزمان با برگزاری آیین اختتامیه دومین دوره فرآیند تعالی سازمان، چهارجلد کتاب کودک از مجموعه کتاب‌های پاکیمن و تبدیل شوندگان این سازمان رونمایی شد.

محمد صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در راستای تأکیدات این سازمان بر اهمیت فرهنگ‌سازی و تهیه تولیدات آموزشی به منظور ارتقای سطح فرهنگ و ارتقای رفتارهای شهروندان، از ابتدای سال جاری برای تدوین و تهیه یک مجموعه هشت جلدی کتب مرتبط با موضوعات مدیریت پسماند اقدام شده است.

وی ادامه داد: از کل این مجموعه چهار جلد کتاب تکمیل و رونمایی شده است و چهار جلد دیگر نیز مراحل طراحی را می‌گذراند و تا قبل از پایان سال تکمیل خواهد شد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به موضوعات کتب رونمایی شده در این مراسم، گفت: چهار جلد تکمیل شده از این کتاب‌ها شامل پاکیمن و پسماندهای تر، پاکیمن و پسماندهای پلاستیکی، پاکیمن و پسماندهای کاغذی و پاکمین و پسماندهای خطرناک است و در آنها موضوعات با اولویت رویکردهایی مانند اجتناب و کاهش تولید پسماند، استفاده مجدد، تفکیک از مبدأ و بازیافت به اشکال مختلف بیان شده است.

وی اظهار کرد: محتوای این کتاب‌ها در چارچوب‌های مختلف مانند شعر، داستان، بازی، لطیفه و نمایشنامه و متناسب با گروه‌های سنی "ب" و "ج" تدوین شده است و کودکان می‌توانند در بخش‌های مختلف مطالب متنوع و جذابی را بخوانند و ضمن سرگرم شدن مفاهیم مهمی را بیاموزند.

صادقی این کتب را بخشی از تولیدات آموزشی سازمان در حوزه آموزشی و فرهنگسازی معرفی کرد و گفت: علاوه بر کتاب‌ها که چهار جلد آن در حال چاپ و مابقی در مرحله تولید است، تولیدات دیگری شامل پوسترهای اینفوگرافیک، مجموعه بروشورها، کتاب‌های کمیک استریپ، پیکسل‌های آموزشی، بازی‌های فکری-_حرکتی و موشن گرافیک نیز مراحل تهیه و تولید را می‌گذرانند.

وی تصریح کرد: تولید بخشی از این محصولات کامل شده و به زودی طبق برنامه‌ریزی مشخص در مجموعه‌ای کامل در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 410796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.