مشکلات تامین اجتماعی نگران‌کننده نیست

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی مانند بقیه صندوق‌ها بی‌مشکل نیست اما این مشکلات چندان نگران کننده نیست و البته باید تدابیر و همکاری‌هایی در این خصوص داشته باشیم تا در آینده هم با مشکل مواجه نشویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی سالاری با انتشار یک پست در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

" مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در اسفندماه سال قبل ۴۶ هزار میلیارد تومان بدهی انباشته شده به مراکز درمانی داشتیم، افزود: ۱۰ هزار میلیارد تومان از بدهی به مراکز درمانی را در خرداد و تیر امسال پرداخت کردیم و بقیه را تا پایان سال و احتمالاً در هفته آینده پرداخت و بدهی تأمین اجتماعی به مراکز درمانی را صفر می‌کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی امروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: سازمان تأمین اجتماعی مانند بقیه صندوق‌ها بی مشکل نیست اما این مشکلات چندان نگران کننده نیست. البته باید تدابیر و همکاری‌هایی در این خصوص داشته باشیم تا در آینده هم با مشکل مواجه نشویم.

وی اظهار داشت: در سال جاری ۱۲۶ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی منابع و مصارف داشته‌ایم که البته تأمین منابع و مصارف ما در حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد. به لحاظ اینکه بدهکاری‌های معوق به خصوص بدهکاری‌های بخش درمان را پرداخت می‌کنیم و بدین ترتیب منابع و مصارف ما از پیش‌بینی‌های ما پیشی گرفته است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه بودجه ۱۷۲ هزار میلیارد تومانی تأمین اجتماعی را تأمین می‌کنیم، افزود: سال آینده بودجه را در سناریوهای مختلف تنظیم کرده‌ایم و بودجه‌ای در حدود ۱۷۲ هزار میلیارد تومانی را برای این سازمان در نظر گرفته‌ایم که تقریباً منطقی است و می‌توانیم با روش‌های مختلف محقق کنیم.

سالاری اظهار داشت: وضعیت معمول ماهیانه ما به جز ماه‌های آخر سال و بهمن ماه که عیدی مستمری بگیران را که مبلغ ۳,۵۰۰ میلیارد تومان است پرداخت می‌کنیم بدین گونه است که ماهانه ۹,۶۰۰ میلیارد تومان هزینه داریم.

وی اظهار داشت: در آذر ماه منابع و مصارف ما با هم تطابق داشته اما در دی ماه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان منابع ما بیشتر از مصارف بوده است. بنابراین وضعیت نگران کننده‌ای نداریم ضمن اینکه به بخش خصوصی هم فشار نمی‌آوریم و اتفاقاً سهم فروشی هم نکرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه بر اساس برآوردهایی که از وضعیت بدهی سازمان به مراکز درمانی صورت گرفته بود ما در اسفندماه سال قبل ۴۶ هزار میلیارد تومان بدهی انباشته شده داشتیم، افزود: ۱۰ هزار میلیارد تومان از بدهی به مراکز درمانی را در خرداد و تیر امسال پرداخت کردیم و بقیه را تا پایان سال و احتمالاً در هفته آینده پرداخت و بدهی تأمین اجتماعی به مراکز درمانی را صفر می‌کنیم."

کد خبر 410791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.