رونمایی از سامانه‌های نرم افزاری سازمان فاوا

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان از رونمایی از سامانه‌های تولید شده در سازمان فاوا شامل سامانه جامع منابع انسانی، سامانه مالی و اقتصادی، سامانه بازرسی، سامانه شهر یادگیرنده، یکپارچه سازی، مدیریت بهینه و افزایش شفافیت در مسیر هوشمندسازی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدحمیدرضا ابطحی-ظهر امروز یکشنبه ۲۷ بهمن ماه ۹۸- در آئین رونمایی از سامانه‌های تولید شده در سازمان فاوا شهرداری اصفهان اظهار کرد: امروزه با توجه به فراگیری فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی، شیوه‌های عملی اجرای امور به شکل قابل ملاحظه‌ای تغییر کرده، به گونه‌ای که سازمان‌ها در صورت همسو نبودن با این جریان فناورانه، قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.

وی افزود: در این راستا سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان در سال‌های گذشته اقدامات مختلفی در خصوص تولید و یکپارچه سازی سامانه‌های حوزه‌های شهرداری انجام داده که نتیجه آن افزایش سرعت خدمات‌رسانی به مناطق، معاونت‌ها و سازمان‌ها و تسهیل در سیاست گذاری، مدیریت و تصمیم گیری این حوزه‌ها بوده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تاکید کرد: بر این اساس در آستانه میلاد باسعادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، تعدادی از این سامانه‌ها رونمایی و به صورت عملی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به سامانه جامع منابع انسانی، گفت: هدف اصلی تولید این سامانه، پیاده سازی و یکپارچه‌سازی سرویس‌های منابع انسانی شامل تهیه انواع فرم‌ها و گزارش‌ها و تسهیل مدیریت یکپارچه اطلاعات و فرایندهای این حوزه بوده است.

ابطحی ادامه داد: مدیریت اطلاعات پایه، مدیریت اطلاعات فردی، مدیریت اطلاعات پرسنلی، تشکیلات و ساختار سازمانی، مدیریت احکام پرسنلی؛ حقوق و دستمزد، بیمه تکمیلی، مدیریت کاربران و مدیریت خدمات رزرو سفر، از جمله زیر سیستم‌های این سامانه بوده که به صورت داخلی تولید و به بهره‌برداری نهایی رسیده است.

وی با اشاره به فاز نخست سامانه مالی- اقتصادی، تصریح کرد: یکی از سامانه‌های اصلی و محوری شهرداری که نقش تعیین کننده‌ای در برقراری ارتباط میان حوزه‌های مختلف و شفاف‌سازی موضوعات مالی را بر عهده دارد، سامانه یکپارچه مالی- اقتصادی است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان اظهار کرد: اهداف اجرای این سامانه، ایجاد بانک اطلاعاتی، مدیریت ثبت و نگهداری و تهیه انواع گزارش از اطلاعات مالی، همچنین خودکار کردن فرآیندهای مرتبط با عملیات مالی و ارتباط بهنگام با سایر سامانه‌های مرتبط در شهرداری است که به صورت داخلی تولید و در مرحله استقرار است.

وی در خصوص سامانه بازرسی، تصریح کرد: با توجه به نقش حساس اداره کل بازرسی در نظارت بر فعالیت‌های افراد و بخش‌های گوناگون شهرداری و نیاز مبرم به یک سامانه قابل اطمینان برای جمع آوری اطلاعات مربوط به فعالیت‌های این حوزه، نیاز به تولید این سامانه به صورت داخلی، کاملاً احساس می‌شد.

ابطحی گفت: هدف اصلی تولید این سامانه، پیاده سازی و یکپارچه‌سازی مباحث مربوط به مدیریت شکایات، مدیریت انتصابات و مدیریت تخلفات است و به صورت داخلی تولید و در مرحله استقرار قرار گرفته است.

وی با اشاره به سامانه شهر یادگیرنده، گفت: این سامانه بر اساس مطالعات تطبیقی انجام شده در آموزشگاه‌های معتبر دنیا و نیازِ روز بازار آموزش ایران تهیه شده است.

ابطحی تصریح کرد: هدف از تولید این سامانه، آموزش مبانی و توسعه مفاهیم شهر هوشمند به روش غیر حضوری و حرکت به سمت پرورش شهروند هوشمند و تحقق شهر هوشمند در اصفهان و سایر شهرهای استان است.

وی اظهار کرد: این سامانه با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان اصفهان و مرکز آموزش سازمان فاوا تولید و با نشانی الکترونیکی lcity.ir در اختیار شهروندان قرار دارد.

به گزارش ایمنا، رونمایی از سامانه‌های تولید شده در سازمان فاوای شهرداری اصفهان شامل سامانه جامع منابع انسانی، سامانه مالی و اقتصادی، سامانه بازرسی، سامانه شهر یادگیرنده، یکپارچه سازی، مدیریت بهینه و افزایش شفافیت در مسیر هوشمندسازی تولیدشده توسط مهندسان و کارشناسان سازمان فاوا به صورت داخلی است.

کد خبر 410742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.