تبعیض جنسیتی در کشور در همه سطوح قدرت دیده می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تبعیض بین زنان و مردان در همه سطوح قدرت در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن ظهر امروز (یکشنبه) در یکصد و سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک روز زن با بیان اینکه در کشور ایران تبعیض بین زن و مرد بسیار ملموس است، اظهار کرد: در جامعه امروز زنان رنج و زحمت زیادی را به جان می‌خرند تا مشکلات را پشت سر گذاشته و بتوانند به حقوق اولیه خود دست یابند.

وی با بیان اینکه برای یک زن مادر شدن و در کنار آن توسعه فردی کار سختی است، اضافه کرد: برخی از زنان که خانواده همراهی داشته باشند این راه را آسان‌تر طی می‌کنند اما هستند زنانی که به تنهایی مبارزه کرده و توانسته‌اند سقف شیشه‌ای را بشکنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تبعیض جنسیتی در کشور در همه سطوح قدرت خود را نشان می‌دهد، افزود: حتی قرار گرفتن در یکی از مهم‌ترین نهادهای تصمیم گیر شهر به معنای پایان تبعیض نیست، این پایان راه زنان نیست گرچه با همکاران خوش فکری همراهیم اما اتفاقاتی بر ما گذشته است که هرگز نباید فراموش کنیم ساختارهای مردسالارانه با انسان‌ها چه می‌کند و باید به موازات ساختارها انسان‌ها نیز تغییر کنند.

وی با بیان اینکه گفت‌وگو راهکار زنان برای برداشتن تبعیض‌ها است، گفت: نجات در کلمه است و راه را بر ما می‌گشاید، نخست با همبستگی میان خود در راستای آگاهی و آگاهی بخشی بیشتر تلاش کنیم و در مدت باقی مانده با همکاری در راستای رفع تبعیض گام برداریم.

کد خبر 410739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.