نوروزی: فاوا باید عرصه تحول در نوآوری و یک مرکز تولید باشد

شهردار اصفهان گفت: در این دوره مدیریت شهری، سازمان فاوا گام‌های مؤثری برداشته و حرکت‌هایی رو به جلو انجام داده است و امروز همگان می‌خواهند فاوا عرصه تحول در نوآوری و یک مرکز تولید باشد که بتواند نیازهای شهر و شهرداری را مرتفع سازد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی، امروز -یکشنبه ۲۷ بهمن ماه ۹۸- در آئین رونمایی از سامانه‌های تولید شده در سازمان فاوا شهرداری اصفهان اظهار کرد: امروز از چهار سامانه ارزشمند رونمایی شد که هرکدام نقش مؤثری در تحقق برنامه‌های مرتبط با مسائل سازمان دارد.

وی با بیان اینکه «شهر هوشمند» یکی از برنامه‌های مهمی است که با قوت ادامه می‌یابد، افزود: در این راستا شهر در مسیر هوشمند شدن قرار می‌گیرد و شهروندان با فراگیری آموزش، از تکنولوژی‌های نوین بهره مند می‌شوند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه همواره از سازمان فاوا انتظار داشته‌ایم که به عنوان محور اصلی توسعه در زمینه نوآوری و خلاقیت فعال باشد، تصریح کرد: دلیل این انتظار وجود ظرفیت‌های بسیار بالا در این سازمان است چرا که سازمان فاوا زیرساخت‌ها و توانمندی لازم به لحاظ نیروهای انسانی برجسته و متخصصان را زبده دارد.

وی تأکید کرد: سیاست شهرداری و شورای شهر توسعه و نوآوری همراه با خلاقیت در سازمان فاوا است که این مهم در بودجه نیز نمایان است؛ مجموعه این عناصر با مدیریت صحیح و اقدامات به موقع همچنین افزایش انگیزه برای تحقق برنامه‌ها، مسیر را به سمتی پیش می‌برد که سازمان فاوا در سطح شایسته خود قرار گیرد.

نوروزی با بیان اینکه سازمان فاوا باید تولیدکننده نیازهای شهر باشد و همه شرکت‌هایی که در این حوزه فعال هستند از فاوا و مجموعه نیروهای آن الگو بگیرند، افزود: توانمند بودن سازمان و نیروهای انسانی آن همواره مورد توجه مدیریت شهری بوده است البته شاید در این راستا در برخی موارد راهبری و هدایتگری دچار خلل نیز باشد.

وی تأکید کرد: امروز در شهرداری اصفهان نقش هدایتگری اینگونه ایفا می‌شود که سازمان فاوا بتواند به تمام نظریات جنبه عملی ببخشد؛ البته تلاش‌های خوبی انجام شده گرچه با انتظارات، انطباق پیدا نکرده است.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه سازمان فاوا تا پایان سال باید به لحاظ مالی مستقل شود، گفت: سازمان فاوا باید استقلال خود را در تمام زمینه‌ها پیدا و در راستای تأمین نیازهای شهری مرتبط اقدام کند، این ظرفیت به لحاظ نیروهای انسانی و زیرساخت‌ها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره مدیریت شهری، سازمان فاوا گام‌های مؤثری برداشته و حرکت‌هایی رو به جلو انجام داده است و امروز همه می‌خواهند فاوا عرصه تحول در نوآوری و یک مرکز تولید باشد بتواند نیازهای شهر و شهرداری را مرتفع سازد.

نوروزی با بیان اینکه شهرداری اصفهان همچون دو سال گذشته به دلیل اقدامات مؤثر و تحقق وعده‌ها همچنین اجرای سیاست‌ها در سازمان فاوا، حمایت خود از این سازمان را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: با تمرکز گرایی مخالف هستیم و تأکید داریم که سیاست عدم تمرکز باید در همه جا، نه فقط در عالم سیاست و مدیریت کلان کشور باشد، اما در تمرکز زدایی آنچه سازمان فاوا مأموریت پیدا می‌کند باید به صورت متمرکز انجام شود.

وی با بیان اینکه نمی‌توان چندین سازمان مشابه فاوا در شهر داشته باشیم، ادامه داد: هرکسی باید مأموریت خود را انجام دهد و اگر نیاز به خدماتی دارد آن خدمات را از سازمان فاوا دریافت کند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه فاوا باید یک سازمان مدعی و مطالبه گر باشد، گفت: این سازمان می‌تواند در تمام دستگاه‌های زیرمجموعه شهرداری ورود پیدا کرده و مداخله داشته باشد؛ اقتدار سازمان باید حفظ شود و شهرداری اصفهان از آن حمایت می‌کند.

نوروزی با قدردانی از تمام افرادی که در این سازمان تلاش می‌کنند، تأکید کرد: سازمان فاوا باید یک دستگاه خدمت رسان به همه دستگاه‌ها باشد.

به گزارش ایمنا، رونمایی از سامانه‌های تولید شده در سازمان فاوای شهرداری اصفهان شامل سامانه جامع منابع انسانی، سامانه مالی و اقتصادی، سامانه بازرسی، سامانه شهر یادگیرنده، یکپارچه سازی، مدیریت بهینه و افزایش شفافیت در مسیر هوشمندسازی تولیدشده توسط مهندسان و کارشناسان سازمان فاوا به صورت داخلی است.

کد خبر 410730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.