کسبه، چهره پیاده‌راه‌های اصفهان را مخدوش کرده‌اند

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان گفت: تعرض برخی کسبه به پیاده‌روها چهره‌ای بسیار آشفته و اغتشاش بصری ایجاد کرده‌ و حقوق شهروندان اصفهانی و گردشگران را ضایع می‌کند و از لحاظ کاستن ایمنی و امنیت نیز چالش زا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی ظهر امروز در بخش تذکرات یکصد و سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: اصفهان هر سال به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری نوروز است. با توجه به رویکرد مدیریت شهری که اصفهان به عنوان شهری با محور پیاده‌ها در بافت‌های مرکزی باشد و در نظر گرفتن ظرفیت تاریخی آن، انتظار می‌رود فضاهای شهری به گونه‌ای متناسب‌سازی شود که حداکثر ظرفیت تردد به صورت پیاده را داشته باشند.

وی افزود: تعرض برخی کسبه به پیاده‌روها چهره‌ای بسیار آشفته و اغتشاش بصری ایجاد کرده و حقوق شهروندان اصفهانی و گردشگران را ضایع می‌کند و از لحاظ کاهش ایمنی و امنیت نیز چالش زا خواهد بود.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: رایزنی‌ها و جلساتی را در این خصوص داشتیم اما باید با اتخاذ تدابیر مناسب برای بهبود شرایط موجود تلاش شود.

ساماندهی گلوگاه‌های بافت فرسوده می‌تواند منبع درآمد پایداری برای شهرداری باشد

همچنین رضا امینی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه این جلسه ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: سال‌ها است که توسعه عمودی شهر مد نظر برنامه‌ریزان شهری بوده تا از پیشروی سطح به خصوص در زمین‌های کشاورزی اطراف شهرها جلوگیری شود اما تاکنون به موضوع کنترل پیشروی چندان اهمیتی داده نشده است.

وی اضافه کرد: برای حل این معضل ساماندهی بافت فرسوده شهر اصفهان ظرفیت خوبی است که باید با بازگشایی گلوگاه‌ها از توسعه عمودی و افقی شهر جلوگیری کرد.

امینی خاطرنشان کرد: با باز شدن گلوگاه‌ها افزایش صدور پروانه‌ها و درآمدزایی را خواهیم داشت و گردش مالی خوبی برای شهرداری همراه دارد و امیدواریم دنبال راهکارهایی برای توسعه و روانسازی محلات به لحاظ توسعه شهری و مدیریت ترافیک باشیم.

کد خبر 410722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.