خیزش ریزگردهای جنوب سمنان بار دیگر نفس اصفهان را گرفت

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان با بیان این که ورود ریزگردهای جنوب سمنان و اضافه شدن آن بر آلودگی کلانشهر اصفهان سبب افزایش شاخص کیفی هوا شده است، گفت: براساس پیش بینی هواشناسی غلظت آلاینده ها روندی کاهشی دارد و نیازی به تعطیلی مدارس در روز دوشنبه نیست.

سید مهدی میرجهانیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره احتمال تعطیلی مدارس در روز دوشنبه با توجه به شرایط آلودگی هوای کلانشهر اصفهان، اظهار کرد: جلسه ستاد هماهنگی اضطرار آلودگی هوا ساعت ۱۱ امروز برگزار شد؛ براساس اعلام هواشناسی وضعیت کنونی هوا و افزایش شاخص آلودگی آن گذرا است.

وی افزود: ریزگردهایی که از جنوب استان سمنان به سمت استان اصفهان وارد شده آلودگی هوای این کلانشهر را تشدید کرده است و این شرایط قابل پیش بینی نبوده است.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان خاطرنشان کرد: هم اکنون آلودگی هوا رو به کاهش است و ساعات بعد از ظهر امروز نیز روند کاهشی غلظت آلاینده‌ها ادامه دارد، از این رو با توجه به وزش باد فردا مشکلی نخواهیم داشت و نیازی به تعطیلی مدارس نیست.

میرجهانیان گفت: وضعیت کیفی هوا را از شب گذشته پیگیری کردیم و با توجه به ورود ریزگردها و اضافه شدن آن بر آلودگی شهر اصفهان اعداد شاخص کیفی هوا هنوز بالا است با وجود این طبق پیش بینی هواشناسی غلظت آلاینده‌ها روندی کاهشی دارد.

وی با بیان این که استانداری، اداره کل حفاظت محیط زیست و مرکز بهداشت استان براساس پیش بینی‌های اداره هواشناسی تصمیم گیری می‌کنند، افزود: براساس پیش بینی این سازمان وضعیت موجود ناشی از افزایش‌های لحظه‌ای و مسائل غیرقابل پیش بینی مانند ورود ناگهانی ریزگردها بوده است اما هواشناسی به هیچ وجه انباشت آلاینده‌ها را پیش بینی نکره بود و نباید این اتفاق می‌افتاد اما ورود ریزگردها باعث شد که به صورت لحظه‌ای شاخص کیفی هوا افزایش یابد و حتی صبح امروز به ۱۷۲ رسید.

کد خبر 410710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.