صلواتی: نماینده باید بتواند مشکلات مردم را مطرح کند

رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران منطقه اصفهان گفت: یک نماینده خوب باید بتواند برخی مشکلات و مسائل مردم را مطرح کند چهره‌های بسیار خوبی در این دوره مجلس بودند که توانستند حرف مردم را بزنند و ما می‌خواهیم همه نماینده‌ها این حرف‌ها را بزنند.

فضل‌الله صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ویژگی یک نماینده اصلح، اظهار کرد: یک نماینده خوب باید بتواند برخی مشکلات و مسائل مردم را مطرح کند. در اصفهان نیز مسئله زاینده‌رود مهمترین موضوع در هفت یا هشت سال گذشته بوده است.

وی در تشریح این موضوع افزود: تلاش برای احیای حقابه مردم خصوصاً در منطقه کوهپایه و جرقویه جز وظایف یک نماینده است که باید آنها را پیگیری کرده و این حقابه را به مردم بازگرداند و در خصوص میزان آب زاینده‌رود و افزایش آن تلاش کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: امروز بارندگی در کارون بقدری است که بخشی از آن به خلیج‌فارس می‌ریزد در حالی که می‌تواند یزد و کرمان و حتی فارس را سیراب کند، اما نماینده‌های آنجا برای اینکه رأی بیاورند شعار بیهوده می‌دهند که آب خوزستان به یزد و اصفهان می‌رود؛ در صورتی که این آب زائد است. نماینده باید فعال باشد و این آب را برگرداند.

صلواتی با بیان اینکه جامعه امروز گرفتار مسائل بسیاری است، اظهار کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل شده و حقوق کارگران عقب افتاده و باید مسائلی را برای تأمین مواد اولیه کارگران از داخل پیگیری کرد. باید بتوانیم از همین نفتی که به هر مقدار فروش می‌رود، در شرایط تحریم بهره‌برداری بهتری داشته باشیم. همه اینها نیازمند اتخاذ تصمیمات و قوانین خوب است.

وی در خصوص لزوم مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: همه علاقمندان به نظام و کسانی که در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند قطعاً رأی خواهند داد. افرادی که ناراضی هستند و شعار می‌دهند و می‌گویند در انتخابات شرکت نمی‌کنیم درصد خاصی از مردم هستند.

صلواتی با اشاره به مشی و رفتار پیامبر (ص) تصریح کرد: همان طور که پیامبر با همه گروه‌ها رابطه برقرار می‌کرد، صلح می‌کرد و در تمام برنامه‌ها اهل صلح، مذاکره، مباحثه و دوستی بودند، ما هم اگر مسلمان هستیم باید از رفتار پیامبر خود درس بگیریم و به این وسیله فقر مردم، بیکاری و تورم را کم کنیم همه اینها نیازمند سیاست‌های نمایندگان مجلس است که در این گونه موارد افرادی چون علی مطهری، محمود صادقی، پروانه سلحشور و … چهره‌های بسیار خوبی بودند که توانستند بعضی از حرف‌ها را بزنند. ما می‌خواهیم همه نمایندگان این حرف‌ها را بزنند.

وی با اشاره به رفتار سیاسی امام خمینی (ره)، اظهار کرد: امام (ره) فرمودند مجلس در رأس امور است و همه کارها باید به مجلس ختم شود و از مجلس شروع شود. اگر ما خواهان آزادی، دموکراسی و طالب به دست آوردن خواسته‌هایمان هستیم، باید مجلس را تقویت و نظارت کنیم تا مردم و گروه‌ها، افرادی را که شایسته می‌دانند انتخاب کنند. اگر کسی سوء‌استفاده و مسئله مالی دارد باید در دادگستری و قوه قضائیه جلویش را بگیرند. ما باید به مردم روحیه بدهیم تا در انتخابات شرکت کنند.

کد خبر 410697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.