درختان شهر؛ رویکردی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

مقامات رسمی لیتونستون، ناحیه‌ای در بریتانیا، سه سازه جدید به نام "درختان شهر" طراحی کرده‌اند که هر کدام از آن‌ها ۲۷۵ برابر درختان معمولی آلودگی هوا را پالایش می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا باعث نگرانی مردم در سراسر جهان شده است. بسیاری از معماران و طراحان در سراسر دنیا در جستجوی یافتن روش‌های جدیدی برای طراحی شهرها به منظور مقابله با این دو بحران اساسی هستند و هر روز ایده‌های جدیدی در این زمینه مطرح می‌کنند.

مدیران کلانشهر لندن در انگلیس اقدامات زیادی نظیر احداث خیابان‌هایی با میزان انتشار صفر گازهای مضر، نصب پنل‌هایی خورشیدی در سراسر شهر که آلودگی‌های هوا را به خود جذب می‌کند و احداث رستوران‌هایی با حداقل میزان تولید مواد زائد غذایی گام بلندی به سوی ایجاد شهری پایدارتر و سبزتر برداشته‌اند.

در منطقه لیتونستون واقع در شهر لندن، سه سازه جدید احداث شده است که از طریق جذب دی‌اکسید کربن و پالایش آلودگی هوا به کاهش دما و آلودگی محیط کمک قابل توجهی کرده است. هر کدام از این سازه‌های درخت‌مانند می‌تواند به میزان ۲۷۵ برابر بیشتر از درختان معمولی آلودگی را پالایش و دی‌اکسید کربن هوا را به خود جذب کند.

مسئولان نام "درختان شهر" را برای این سازه‌ها برگزیده‌اند که البته انتخاب این نام برای آن‌ها کمی بی‌ربط به نظر می‌رسد اما سطح این سازه‌ها با انواعی از خزه‌ها پوشیده شده است که همزمان با تولید اکسیژن، می‌تواند مواد آلاینده موجود در هوا و نیتروژن اکسیدها را به خود جذب کند. سیستم‌های تامین انرژی و آب مورد نیاز این سازه‌ها روی خود آن‌ها نصب شده است و به آن‌ها امکان کارایی در شرایط مختلف آب‌وهوایی را می‌دهد.

توانایی بیش از حد معمول "درختان شهر" در لیتونستون لندن آن‌ها را به ابزارهایی بسیار مفید برای بهبود کیفیت هوا به خصوص در مناطقی با بیشترین آلودگی که امکان کاشت درخت و فضای سبز نیز در آن‌ها وجود ندارد، تبدیل کرده است. توانایی ذخیره میزان زیادی از رطوبت هوا برای خنک‌سازی محیط اطراف، از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد سازه‌های پوشیده با خزه‌ در لندن بشمار می‌رود.

در حال حاضر تنها سه سازه "درخت شهر" در آلوده‌ترین نواحی لیتونستون لندن ایجاد شده است که مقامات رسمی لندن در نظر دارند با نصب این سازه‌ها در سایر مناطق شهر و همچنین طرح ایده‌های جدید هرروز بیش‌تر از قبل پاکی را برای شهروندان به ارمغان آورند و پایتختی سبز و پایدار برای کشور انگلستان ایجاد کنند.

کد خبر 410695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.