آخرین وضعیت ۴ محیط‌بان مصدوم بهشهر/ درخواست اشد مجازات برای شکارچیان متخلف

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران درباره آخرین وضعیت چهار محیط‌بان مصدوم شهرستان بهشهر، گفت: آن‌ها از بیمارستان مرخص شده‌اند اما روند درمانی آنها ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا روز _پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه_ چهار محیط بان بهشهر مستقر در پناهگاه حیات وحش میانکاله استان مازندران حین گشت و پایش منطقه برای جمع آوری لاشه پرندگان تلف شده، متوجه حضور دو شکارچی غیرمجاز می‌شوند که با مشاهده مأموران محیط زیست، اسلحه و پرندگان شکار شده را در تالاب رها کرده و طی تماس تلفنی درخواست کمک می‌کنند و در نهایت دو قایق موتوری به همراه چهار سرنشین به کمک شکارچیان متخلف آمده و با پارو محیط بانان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. این چهار محیط بان مصدوم ساعاتی بعد به بیمارستان شهرستان گلوگاه منتقل شدند.

در این رابطه حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا در تشریح آخرین وضعیت محیط بانان، اظهار کرد: روز حادثه محیط بانان ما اسلحه همراه نداشتند در حالی که حین گشت و پایش باید همراه خود سلاح می‌بردند؛ مأموران محیط زیست بدون درگیری شکارچیان متخلف را متوقف کردند اما متخلفان با شماری از بستگانشان تماس می‌گیرند و درخواست کمک می‌کنند و متأسفانه این افراد محیط بانان ما را بی رحمانه مورد ضرب و شتم قرار دادند.

وی ادامه داد: یکی از محیط بانان در این درگیری از ناحیه دو دست به شدت آسیب دیده است، به دو محیط بان دیگر نیز از ناحیه دست و یک محیط بان از ناحیه کمر آسیب‌های جدی وارد شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران افزود: محیط بانان در حال حاضر از بیمارستان مرخص شده‌اند اما روند درمانی آنها به ویژه محیط بانی که از ناحیه کمر آسیب دیده است، ادامه دارد.

ابراهیمی کارنامی با بیان این که این شکارچیان غیرمجاز دارای سوابق تخلف بسیاری بوده‌اند، اظهار کرد: با توجه به حساسیتی که اکنون به دلیل بیماری پرندگان در منطقه وجود دارد و ستاد مدیریت بحران استان مازندران اعلام کرده که افراد از حضور در این منطقه خودداری کنند این محیط بانان اجازه ندادند این متخلفان که نمی‌دانیم با چه هدفی به این منطقه رفتند لاشه پرنده‌ای را از این منطقه خارج کنند.

وی گفت: ورود دستگاه قضائی در این موضوع ضروری است زیرا نه تنها محیط زیست که سلامت مردم و شهروندان استان گلستان نیز تهدید می‌شود.

ابراهیمی کارنامی با بیان این که عده‌ای با حمایت متخلفان و با هدف تفرقه افکنی بین دو استان مازندران و گلستان در شبکه‌های مجازی مطالبی منتشر می‌کنند، تصریح کرد: عده‌ای می‌خواهند از طریق فشار فضای رسانه‌ای دستگاه قضائی جهت گیری خود را تغییر دهد؛ این ظلمی در حق مردم گلستان است، باید برای متخلفان قانون به شدت اعمال شود.‌

درخواست صدور احکام بازدارنده برای متخلفان

وی افزود: محیط بانان ضابطین قضائی هستند و اعمال قانون را پیگیری می‌کنند اگر قرار باشد ضابطان قانون اینگونه مورد ضرب و شتم قرار گیرند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، از این رو از دستگاه قضا صدور احکام بازدارنده را برای متخلفان درخواست می‌کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران با بیان این که منطقه آلوده است و پرندگان در حال تلف شدن هستند، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود حتی اگر یک دهم درصد این وضعیت برای سایر زنجیره غذایی مضر باشد خواستار اشد مجازات برای این متخلفان هستیم و مردم نیز اگر از وضعیت آگاه شوند چنین تقاضایی از دستگاه قضائی خواهند داشت.

کد خبر 410694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.