ارتقای نرم‌افزار مدل‌سازی شبکه از NTP به نرم افزار تخصصی

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: ارتقای نرم‌افزار مدل‌سازی شبکه از NTP به نرم افزار تخصصی EMME/4 یکی از پروژه های پژوهشی است که توسط یکی از اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شد.

سعید ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مرحله اول مطالعات جامع ساماندهی حمل و نقل کلانشهر اصفهان در سال ۱۳۷۹ توسط دانشگاه صنعتی شریف به انجام رسید.

وی افزود: از آنجا که در آن زمان نسخه نرم‌افزار EMME/2 در دسترس بوده و ساخت و اصلاح شبکه خیابانی و حمل و نقل عمومی در محیط DOS با سختی‌های زیادی همراه بوده، در پروژه مطالعات جامع ساماندهی حمل و نقل  سال ۱۳۷۹، بسته نرم‌افزاری تحت نام NETWORK.DW برای ساخت و اصلاح شبکه خیابانی تهیه و به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تحویل داده شد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این بسته نرم‌افزاری، از نرم افزار پایگاه داده Foxpro برای ذخیره داده‌های شبکه و از نرم افزار AUTOCAD برای ترسیم و اصلاح شبکه استفاده شده است.

وی ادامه داد: کار کردن با بسته نرم افزاری NETWORK.DW بسیار مشکل، زمان بر و پیچیده است به نحوی که برای ایجاد تنها یک خیابان در شبکه و تحلیل تأثیرات آن، نیازمند صرف زمان زیادی است.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه با به روز شدن نرم افزار تخصصی EMME/4 (نسخه‌های سه به بعد) و تحت ویندوز شدن این نرم افزار، ساخت و اصلاح شبکه خیابانی و حمل و نقل عمومی در این نرم افزار تسهیل شده و به راحتی قابل انجام است، گفت: از آنجا که ساختار داده‌های شبکه کلان شهر اصفهان با ساختار داده‌های نرم افزار EMME/4 متفاوت است، تا زمان انجام این پروژه امکان استفاده از این نرم افزار وجود نداشته است.

ابراهیمی گفت: بر این اساس پروژه حاضر تعریف شد تا بتوان برای داده‌های شبکه کلان شهر اصفهان، ارتباطی بین بسته نرم افزاری NETWORK.DW و نرم افزار تخصصی EMME/4 برقرار کرد تا ساخت و اصلاح شبکه به راحتی و در زمان قابل قبول امکان‌پذیر باشد.

کد خبر 410688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.