هدف یزد از انتقال آب دریای عمان تامین نیاز صنعت است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با بیان این که شرکت آب منطقه‌ای به‌طور متوسط سالانه یک میلیون مترمکعب آب را برای بخش صنعت تامین می‌کند، گفت: سریع‌ترین منبعی که می‌تواند در تامین آب صنایع یزد موثر باشد، استفاده از آب حاصل از تصفیه پساب است.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، محمدمهدی جوادیان‌زاده در شصت و پنجمین نشست کانون تفکر آب دانشگاه یزد که با حضور اعضای کانون و به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای یزد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف ما در خصوص انتقال آب از دریای عمان، تأمین آب بخش صنعت است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین سهم اشتغال و ارزش افزوده استان در بخش صنعت است، گفت: این درحالی است که بخش کشاورزی با بیشترین درصد مصرف آب، کمترین اشتغال و ارزش افزوده را دارد که با توجه به کمبود منابع آب در استان و از طرف دیگر اهمیت تولید در بخش کشاورزی لازم است تمهیدات لازم به‌منظور ارتقای بهره‌وری در این بخش اتخاذ شود که البته با همکاری بخش کشاورزی استان این سازوکارها در سند سازگاری با کم‌آبی استان در نظر گرفته شده است.

جوادیان‌زاده با اشاره به اینکه شرکت آب منطقه‌ای یزد به‌طور متوسط سالانه یک میلیون مترمکعب آب را برای بخش صنعت تأمین کرده است، افزود: درحال حاضر آب مورد نیاز صنعت از آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شود و در زمینه تخصیص آب صنایع بزرگ نیز با مشکل مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد تأمین آب مورد نیاز صنعت از پساب تصفیه‌شده را یک پتانسیل خوب عنوان کرد و گفت: سریع‌ترین منبعی که می‌تواند در تأمین آب صنایع یزد مؤثر باشد، بخش تصفیه پساب است که عملیاتی کردن آن حداقل به سه سال زمان نیاز دارد.

کد خبر 410677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.