موسوی:‌ سکوت جامعه بین‌الملل ائتلاف سعودی را گستاخ‌تر کرده است

سخنگوی وزارت امور خارجه حمله نیروهای ائتلاف به شهر المصلوب یمن را محکوم کرد و گفت: سکوت جامعه بین المللی نسبت به این جنایات جنگی، عاملان آنها را در کشتار بیشتر غیرنظامیان گستاخ‌تر کرده است.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سیدعباس موسوی» حمله جنایت کارانه نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به شهر المصلوب واقع در استان جوف یمن که منجر به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر غیرنظامی از جمله زنان و کودکان شد را به شدت محکوم و با خانواده قربانیان و مردم مظلوم یمن ابراز همدردی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: در چند سال گذشته بارها شاهد بوده‌ایم هر زمان نیروهای ائتلاف به رهبری سعودی و یا همپیمانان آنها در جبهه‌های جنگ دچار شکست‌های مفتضحانه‌ای می‌شوند با سلاح‌های آمریکایی اقدام به کشتار ناجوانمردانه زنان و کودکان و غیرنظامیان می‌نمایند و فاجعه می‌آفریند که جنایت روز گذشته در استان جوف نمونه‌ای از ده‌ها جنایت جنگی آنان است.

موسوی با تاکید بر اینکه فاجعه انسانی در یمن باید پایان یابد، اظهار کرد: سکوت جامعه بین المللی نسبت به این جنایات جنگی، عاملان آنها را در کشتار بیشتر غیرنظامیان گستاخ‌تر کرده و موجب استمرار زیر پا گذاشتن تمامی قوانین بین‌المللی و حقوق بشری شده است.

در پی حملات هوایی جمعه شب متجاوزان سعودی به مناطق مسکونی شهر المصلوب در استان الجوف، ده‌ها شهروند غیر نظامی که در بین آنها زنان و کودکان هستند، شهید و زخمی شدند.‌

کد خبر 410671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.