موزه اسناد خمینی‌شهر افتتاح شد

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری خمینی‌شهر گفت: موزه اسناد، سیر تاریخی ایجاد بنای "مهربین" تا تشکیل شهرستان خمینی‌شهر را دنبال می‌کند.

به گزارش ایمنا، سید محمدهادی موسوی، اظهار کرد: در جهت اعتلای فرهنگ شهر و حفظ آثار گذشتگان و تاریخ شهر همچنین معرفی هویت شهر به نسل جوان و معرفی تاریخ شهر به گردشگران در ایام نوروز موزه اسناد افتتاح و موزه مشاهیر توسعه یافت.

وی با اشاره به موزه اسناد که در بخشی از خانه تاریخی مجیر قرار دارد، گفت: موزه اسناد با ۱۶۰ تابلو از اسناد و مدارک تاریخی خمینی‌شهر سیر تاریخی شهرستان خمینی‌شهر را از بنای مهربین تا تشکیل شهرستان خمینی‌شهر دنبال می‌کند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری خمینی‌شهر با اشاره به موزه مشاهیر این شهر، گفت: شهرستان خمینی‌شهر به دلیل قدمت زیاد مهد پرورش شخصیت‌های بزرگی در رشته‌ها و زمینه‌های مختلف بوده است به همین دلیل مکانی برای معرفی این بزرگان ضروری به نظر می‌رسید.

موسوی افزود: در سال ۱۳۹۲ طبقه همکف خانه تاریخی مجیر جهت احداث موزه مشاهیر در نظر گرفته شده و در این سال‌ها با شناسایی نخبگان و مشاهیر شهرستان این موزه آرام آرام توسعه یافته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۸۰ تابلو از مشاهیر و شخصیت‌های شهرستان در این موزه قرار دارد، گفت: تاکنون ۳۶۰ نفر از شخصیت‌های برجسته شهرستان در حوزه‌های مختلف شناسایی و در این موزه معرفی شده‌اند. این مشاهیر انسان‌های تأثیرگذار در تاریخ شهر هستند.

شهردار خمینی‌شهر با اشاره به افتتاح موزه مطبخ در نوروز ۹۹، گفت: این موزه در مورد سابقه دیرینه نانوایی در خمینی‌شهر و سابقه پخت نان توسط زنان در خانه‌ها و همچنین وسایل نانوایی و طبخ غذا است که در قسمت مطبخ خانه تاریخی مجیر گردآوری شده و برای ایام نوروز ۹۹ افتتاح خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 410653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.