بررسی الگوریتم محاسبات نرخ کرایه تاکسی در مشهد/برخورد با افزایش خودسرانه کرایه

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: الگوریتم محاسبات شامل دستمزد، هزینه تأمین، نگهداری، بیمه تاکسی های مشهد برای افزایش نرخ کرایه در سال آینده بررسی شده و به زودی نرخ پیشنهادی به شورای شهر مشهد ارائه می‌شود تا در صورت تصویب اعمال شود.

احمد محبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: افزایش قیمت بهای سوخت به خصوص نرخ بنزین از یک هزار به یک هزار و ۵۰۰ تومان، استهلاک و افزایش سرمایه‌آوری و هزینه تأمین اجتماعی در افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها بسیار تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: افزایش نرخ کرایه تاکسی تا زمان تصویب شورای شهر قابل اجرا نیست و اگر افزایش نرخی انجام شود قطعاً با اعمال کد تخلفاتی ۱۱۵ برخورد لازم با خاطیان صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با تاکید بر این که در حال حاضر هرگونه افزایش قیمت در کرایه تاکسی در سطح شهر مشهد تخلف است، تصریح کرد: همه تاکسی‌های شهر مشهد طبق قانون موظف به روشن کردن تاکسی متر که بر مبنای نرخ ابتدای سال است و بر اساس مسافت طی شده و عددی که تاکسی متر اعلام می‌کند باید از مسافران کرایه دریافت کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون هیچ تغییری در محاسبه تاکسی مترهای شهر مشهد علی رغم افزایش قیمت بنزین رخ نداده، از این رو هرگونه افزایش قیمت در کرایه تاکسی تا زمانی که روال قانونی آن طی نشود تخلف خواهد بود.

آموزش زبان خارجی به رانندگان تاکسی مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با اشاره به ارائه نرم‌افزار مترجم، گفت: به دلیل حضور زائرانی که به شهر مشهد مشرف می‌شوند یک شهر خاص است، از این رو باید تاکسیرانان در مبادی و اطراف حرم به زبان‌های بین المللی آشنایی داشته باشند.

وی گفت: آموزش زبان خارجی برای رانندگان خطوط مبادی و خطوط اطراف حرم در حال انجام است و در نظر داریم که یکی از امتیازات گزینش رانندگان بر اساس امتیاز آموزش کلاس‌های زبان باشد.

محبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از رانندگان به خصوص رانندگان خطوط فرودگاه و راه آهن به بعضی از زبان‌ها آشنا هستند و می‌توانند با زائر ارتباط برقرار کنند.

وی گفت: برای نخستین بار سامانه ارتباط مسافران تاکسی با عنوان «سامت» برای پاسخگویی و دسترسی آسان زائران و مسافران به خدمات مورد نیاز خود راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد اظهار کرد: اطلاع‌رسانی در ارتباط با قابلیت‌های سامانه ارتباط مسافران تاکسی، در مبادی ورودی شهر مشهد و به تمام خطوط ۱۴۰ گانه تاکسیرانی این شهر انجام شده تا زائران و مجاوران با پیوستن به این ربات تلگرامی به نقشه گردشگری، نرخنامه تاکسی و معرفی اماکن دیدنی دسترسی داشته باشند و از همه مهم‌تر انتقادات و پیشنهادات خود را با اعلام پلاک تاکسی مورد نظر به آسانی اعلام کنند.

وی هدف از راه‌اندازی سامانه ارتباط مسافران تاکسی را دسترسی راحت‌تر زائران و مسافران به موارد نیاز چون نرخنامه، ثبت انتقادات و پیشنهادات، معرفی اماکن دیدنی و راهنمای مسیر عنوان کرد و افزود: درصدد افزایش قابلیت‌های این سامانه در آینده نزدیک هستیم، حتی می‌توان ارائه خدمات شهری را در قالب زیرشاخه این سامانه قرار داد.

کد خبر 410638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.