۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
نقش‌هایی از جنس شادی کودکانه

با خوردن برچسب یتیمی بر پیشانی‌ کودکانی که از وجود پدر یا مادر یا هر دو محرومند نمی‌توان تفاوتی میان آنها و دیگر کودکان قائل شد چرا که شاد بودن حق مسلم آنهاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عمارت هنرمند با همکاری مؤسسه شمیم مهر و زندگی، نمایشگاهی پر از احساس را با آثار کودکانی افتتاح کرده که از بزرگترین نعمت بی‌بهره‌اند اما استعدادها و مهارت‌هایشان همانند دیگر کودکان نیاز به دیده شدن دارد.

نقاشی‌های آویخته بر دیوار را که تماشا می‌کنید دقت در کشیدن جزئی‌ترین مسائل را با مدادهای که همانند دنیایشان رنگی است مشاهده خواهید کرد. در دنیای رنگی آن‌ها دوستی قشنگ‌ترین شکل را دارد، آغوش‌هایی که به زیبایی در حصار قاب‌ها ثبت شده‌اند و شهری که در آن زندگی می‌کنند را با رنگی‌ترین مدادها به تصویر کشیده‌اند، این کودکان شاید بیشتر از هر کسی غم را تجربه کرده باشند اما در نقش و نگارهایشان شادی را فریاد می‌زنند.

علی محمدی در گفتگو با خبرنگار ایمنا می‌گوید: این نمایشگاه برای کودکان بی سرپرست برگزار شده و درآمد حاصل از فروش نقاشی‌ها برای تأمین مخارج این کودکان استفاده خواهد شد.

مدیر مؤسسه شمیم مهر ادامه می‌دهد: ۱۵ کودک در رنج سنی شش تا ۱۰ سال با موضوع‌های اصفهان، دوستی و تبدیل اشکال هندسی به نقاشی ۴۶ اثر را با مداد رنگ و پاستل خلق کرده‌اند.

وی خاطرنشان می‌کند: با کمک هنردوستان عید امسال را رنگی‌تر به این کودکان هدیه خواهیم داد.

کد خبر 410631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.