بهره‌برداری از ۱۴ طرح عمرانی در کاشمر

شهردار کاشمر گفت: در دو هفته گذشته ۱۴ طرح عمران شهری با هزینه بیش از ۶۹۰ میلیارد ریال در این شهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایمنا، جعفر سلیمانی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین طرح‌های یاد شده نصب دستگاه بچینگ و تولید قطعات بتن پرسی است که با هزینه ۳۷ میلیارد ریال و مشارکت بخش خصوصی انجام شد و موجب صرفه‌جویی ۴۰ درصدی در اجرای تایل فرش معابر شهری می‌شود.

وی ادامه داد: کف‌‏سازی‌های بولوار سیدمرتضی در این شهر به عنوان بزرگ‌ترین بوستان خطی کشور ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می‌کنیم تا سال آینده این پروژه تا مقبره امامزاده سیدمرتضی به بهره‌برداری برسد.

شهردار کاشمر گفت: به رغم اینکه دولت، شهرهای بیش از یکصدهزار نفری را از اختصاص سهمیه قیر یارانه‌ای محروم کرد، اما تلاش‎های دوره گذشته شورای شهر موجب ورود پنج هزار تن قیر مشارکتی و هزار تن قیر پروژه‌های بازآفرینی شهری به این منطقه شد.

سلیمانی افزود: گرچه شهرداری کاشمر بابت اجرای پروژه ورودی شهر هشت میلیارد تومان مطالبات دارد، اما هم اکنون در شرایط بسیار خوبی برای شروع یک تحول جدید در دو سال پایانی عمر شورای شهر پنجم و مدیریت شهری قرار داریم.

وی ادامه داد: از بهمن ماه پارسال تاکنون ۲۵ میلیارد ریال پروژه تایل فرش و پیاده‌روسازی در این شهر اجرا شده و بوستان بانوان نیز تکمیل‌تر شده که با آماده شدن سالن اجتماعات و انبار لوازم ورزشی آن در اسفند ماه، بانوان می‌توانند به طور کامل از این مجموعه استفاده کنند.

شهردار کاشمر گفت: با توجه به این‏که سایت ۱۲۰ هکتاری مسکن مهر به مجموعه شهری کاشمر ملحق شده و از سویی در این محدوده فضای سبز وجود ندارد، انجام پروژه‌های فضای سبز در دست انجام است که در مجموع ۲۰ بوستان محله و خطی در سطح شهر به خصوص در مناطقی که شهروندان از ۳۰ سال قبل در این مناطق ساکن هستند، آغاز شده و اکنون بیش از ۱۵ بوستان آماده بهره‌برداری است.

سلیمانی با بیان اینکه پولی که مردم کاشمر سالانه برای نوسازی، پروانه ساخت و دیگر عوارض به شهرداری پرداخت می‎کنند به ۱۵ میلیارد تومان هم نمی‎رسد افزود: مجموعه فرهنگسرای کاشمر با ۱۵ هزار متر بنا و ظرفیت دو هزار نفر با اعتبار دولتی اجرا می‎شود که هم اکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه دولت سالیانه ۱۲ میلیارد ریال موافقتنامه با شهرداری کاشمر مبادله می‎کند، اما تخصیص ۵۰ تا ۶۰ درصدی دارد که موجب شده است نتوانیم به پیشرفت مدنظر برسیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 410630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.