۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
صحنه‌ای لبریز از عشق و امید

وقتی کودکان مبتلا به سرطان با هنر خود صحنه تئاتر را لبریز از شور و عشق و امید می‌کنند، هر بیننده‌ای برای این اراده و کوشش سر تعظیم فرود می‌آورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ نمایش فرشته و چهارسین یکی از خاص‌ترین تئاترهای شهر اصفهان است و این خاص بودن نه برای شکوه صحنه و نه برای شهرت بازیگران آن بلکه با چهره‌هایی ناآشنا، بدون صحنه‌ای عظیم در اوج شکوه می‌درخشد.

بازیگران این نمایش کودکان مبتلا به سرطان هستند، کودکانی که در اوج درد و رنج و سختی با هزاران امید و آرزو می‌کوشند تا ایستادگی و تلاش را به ما بیاموزند. ۱۱ ماه تلاش و تمرین بی وقفه حالا به ثمر نشسته و این کودکان روی صحنه تئاتر چون فرشتگان آسمانی امید، آرزو و باور را یادآور می‌شوند.

کارگردان نمایش فرشته و چهارسین در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از احساسات و تأثیرات همکاری خود با کودکان مبتلا به سرطان می‌گوید: تمرین اجرای این نمایشنامه را از ده ماه پیش شروع کردیم، فرشته و چهارسین درون گرایی انسان‌ها را باز می‌کند، امید، آرزو و بهبودی در وجود تمامی انسان‌ها نهفته است. بیاییم با بروز آن‌ها درون خود را کنکاش کنیم.

محمد شیشه فروش با بیان این که از نظر هنری بچه‌ها تجربه اولشان بود، ادامه می‌دهد: اولین باری که از پله‌های صحنه بالا می‌رفتند ترس داشتند ولی به خوبی بر آن غلبه کردند. کوچکترین بازیگر من ۹ سال و بزرگترین آنها ۱۳ سال دارد.

وی می‌افزاید: این نمایشنامه اگر دیده شود و فرد به اعماق آن ورود کند، چون تئاتری است که خیلی کم دیده شده می‌توان آن را لمس کرد.

این کارگردان استقبال از این تئاتر را بسیار مثبت ارزیابی می‌کند و می‌گوید: من تأثیر کار خود را در افراد مشاهده کردم و بسیار لذت بردم و خوشحالم که توانستیم قطره‌ای از یک دریای هنر در شهر اصفهان باشیم.

شیشه فروش روند فعالیت با بچه‌ها را اینگونه توضیح می‌دهد: حدود ۱۱ ماه کار کردیم و ابتدا بچه‌ها تصوری از بیان و گویش نداشتند و ما نیز برای بررسی، روانشناسی ارتباط با بچه‌ها را شروع کردیم و توانستیم به درون بچه‌ها نزدیک شویم و آن‌ها نیز توانستند به امید، آرزو و شفا تبدیل شوند و امیدوارم باز هم با این کودکان آثاری دیگر تهیه و روی صحنه ببرم.

این کارگردان تئاتر با بیان این که معتقدم تئاتر درمانی فرد را به جایی می‌رساند که در کلام نمی‌گنجد، می‌گوید: تئاتر درمانی مقوله‌ای است که انسان را به درون خود می‌برد و فرد را به کنکاش وامی‌دارد وقتی یک نفر خود را پیدا کند می‌تواند راهگشای خویش باشد، خدایی ناکرده اگر در تئاتر درمانی اشتباهی رخ دهد شخص به قهقرا خواهد رفت.

کد خبر 410627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.