هوای اصفهان برای عموم مردم ناسالم است

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز _یکشنبه_ با میانگین ساعتی ۱۶۴ برای عموم مردم ناسالم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز _یکشنبه بیست و هفتم بهمن ماه_ با میانگین ۱۵۸ در وضعیت ناسالم برای عموم ثبت شد.

افزایش ناگهانی غلظت آلاینده‌ها از ساعات پیش از ظهر روز شنبه رخ داد در حالی که این پدیده از قبل پیش بینی نشده بود. به گفته کارشناس هواشناسی استان اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌ها به دلیل تردد خودروها بوده است و وقوع گرد و خاک در شرق اصفهان به ویژه منطقه سجزی بر افزایش ذرات معلق (pm2.5) که ناشی از دود خودروهاست، تأثیر ندارد. بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان امروز نیز برای مناطق مرکزی استان به ویژه کلانشهر اصفهان غلظت آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد.

هم اکنون و در ساعات اولیه روز کیفیت هوای این کلانشهر با میانگین ساعتی ۱۶۴ همچنان در وضعیت ناسالم برای عموم است.

بر این اساس شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم از جمله میدان احمدآباد روی عدد ۱۸۴، خیابان استانداری روی عدد ۱۷۵، خیابان پروین روی عدد ۱۷۶ و بزرگراه خرازی روی عدد ۱۶۸، خیابان دانشگاه روی عدد ۱۶۳ و خیابان رودکی روی عدد ۱۶۲ گزارش می‌شود.

کیفیت هوا در دیگر شهرهای استان از جمله کاشان با میانگین ۷۶، مبارکه با میانگین ۹۵، نجف آباد با میانگین ۸۸ در وضعیت قابل قبول "سالم" و در شاهین شهر با میانگین ۱۴۶ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس است.

کیفیت هوا در سجزی امروز با میانگین ۱۵۲ برای عموم ناسالم است.

سیستم ایستگاههای پایش هوای شهرهای خمینی شهر، زرین شهر، لنجان و دولت آباد قطع است و از داده‌های آنها اطلاعی در دست نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 410620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.